Hindsgavl Slot

Enne sellesse postitusse süvenemist tutvu kindlasti ka eelnevate osadega:
Ka konn muutub printsiks, 15.10.2012
Tuhat niidiotsa ja nende sõlmimine, 21.10.2012

Eelnevatest postitustest on hõljumas ääretult salapärane ja püüdlik õhustik, kõik viimse kui detailini on olnud varjus ning nende avastamine on vaid rõõmu ja põnevust pakkunud.  Tegelikult oli ka see nii.

Üllatus viis meid Hindsgavl’i lossi.

Oma eelmises blogis ma kirjutasin, või vähemalt loodan, et kirjutasin, sellest kuidas vahel tasub oma keelt hammaste taga hoida, et mitte ise pettuda. Jutt on ühest juhuslikust reklaami vaatamisest ning sellele järgnenud kommentaarist. Kui ei mäleta või ei tea, siis jääb see siinkohal lahti kirjutamata. Miks ma sellest räägin, sest tegemist oli selle sama lossiga, mis oli reklaamis ning mille ma “tituleerisin” igavaks. Ent härra jaoks see just tekitas trotsi ja huvi ning ta otsustas ikkagi selle lossi oma plaanidesse paigutada.

Seega siis Hindsgavl Slot (kasutame siis päris nime, et kui  huvi internetti uurima minna ja lossist pilte kaeda).

Eemalt vaadates tundus kõik moderne – liigagi moderne, mis sai kinnitust ka lähenedes peahoonele, kus meil sisseregistreerimine oli ning me ka oma toa leidsime. Hoonete peal oli ehitusaastaks 1857. Hiljem selgus, et tegemist on siis uuesti ehitatud lossiga, mis 17nda (pole kindel, kuna ei mäleta täpselt ning härra soovitas pidevalt, et uuri internetist. Telefonid olid meil ilusti sahtlisse lukustatud ning hääletu peal. Need olid tol nädalavahetusel keelatud asjade nimistus) sajandil hävis peale rootslaste rüüsteretke.

Hiljem saime ka heidetud pilgu vana lossi asukohale, kui me enne õhtusööki otsustasime pisikese jalutuskäigu teha lossi ümbruses. Nägime 1880ndatel asutatud köögivilja aeda,  mitmeid ilusaid majakesi, kus ühes oli H.C Andersen ka ühele varasemale kuningale luultuse pühendanud. Mereääres jalutades avanes vaade ka Fanø saarele, lisaks sai heita pilku Koldingile ja Skærbækile ning Middelfartile (kuivõrd-niivõrd). Lossiaias oli hulgaliselt ilusaid iidseid puid, kaasa arvatud ægte kastanje (mille peale me arutlesime, et kas on olemas ka vale kastan. Vahest tuleb selles huumori mõistmiseks pisut rohkem taani keelt mõista.)

Jalutuskäigult tagasi tutvusime lossi sisuga ning mekkisime eeljoogina hotellibaaris õlut, mille valik oli suhteliselt väike ning meie rõõmuks oli seal ka täitsa Carlsberg olemas.

Õhtusöök oli ilusaks ja ülimodernseks muudetud kunagises tallis. Kõik olid paigutatud laudadesse omapärase süsteemi järgi. Laual ilutsesid ilusti nimesildid ning õhtumenüü – kolmekäiguline. Eelroana saime me kala, põhiroana oli põdra (vähemalt ühe nende arudest) liha ning magustoiduks õunaabsorbe (või kuidas seda nüüd kirjutataksegi). Selle söömisele kulus meil rohkem kui kaks pool tundi, tavaliselt käime me restoranis pisut kiiremini. Üllatav ja meeldiv oli, et teenindaja seletas kõike – nii veini kui ka toidu mitu korda üle.

Õhtusöögile järgnevalt me veetsime aega taaskord baaris ning vaatasime kuidas inimesed edasi-tagasi liiguvad ja kuulsime põnevaid jutte erinevatelt elualadelt. ûks seltskond rääkis Brøndby jalgpalliklubist, teine Odense omast, kolmandad rääkisid, kuidas nad Kopenhaagenist tee Hindsgavli leidsid ning minule ehk huvitavaim teema oli Forbrydelsen (The Killing – taani seriaal, mis on ääretult põnev ning hetkel ekraanil kolmandat hooaega). Tahtnuks sel teemal kaasa rääkida. Ainult, et nad ei maininud, keda nad mõrvariks peavad. Mul on kahtlused, ent siiani pole jõudnud lahenduseni.

Hommikul ärgates käisime me hommikusöögil, valides koha akna all, et oleks võimalik nautida söögi kõrvale ka imelist vaadet merele (Võib öelda, et Läänemerele).

Selline hubane ja tore nädalavahetus eemal kodust ja meid igapäevaselt ümbritsevatest inimestest.

Võimalik, et võib tunduda, et ma olen pisut kriitiline modernsuse suhtes, ent ma eeldasin, et tegemist on siiski vanema välimusega. Sisemus oli küll ajakohasem.

Ent mulle meeldis Hindsgavl’i moto: Uden for tiden (väljaspool aega – otsetõlkes).

Please log in using one of these methods to post your comment: