Kes oled Sa?

Juba mitu päeva olen ma mõelnud kirjutada teemal sõbrad ja sõprus ning mõttetest, mis mulle seondub nende sõnadega.

Meil on kõigil olulisi ja tähtsaid päevi. On ka palju erilisi päevi, millest said erinevad sündmuste jadad alguse, vahel ka lõpu. Enamasti mäletatakse just lõpu päevi, aga alguse päevad?

Oma parima sõbrannaga, oma ingliga, kohtusin ma (teadlikult) 10. klassi esimesel koolipäeval, ent minu väikene haugi mälu usub ka ketrab ka tema mitmesse varasematesse sündmustesse ning üks neist päevadest võis olla üks maakondlik venekeele päev. Meie gümnaasiumi järgsetest vene keele oskustest on meil siin ja seal juttu olnud ning me ei saa üle “krasnaja lampa” väljendist, kusjuures ma ei mäleta, millest see väljend tekkis, ent ma tean kus see oli ning ma mäletan muid ähmaseid pilte tollest õhtust.

Ingel on mu kõrval olnud aastaid, väsimatult. Seejuures on olnud meil mõned perioodid, kus on meie suhted katkenud, ajutiselt. Esimene kord meenub mulle huumoriga. Toona, enam kui 10 aastat tagasi, õppisin ma vahetusõpilasena euroopas ning sattusin kogemata kirjutama vigadega kirja. Ingel arvas, et ma peaks ikka oskama eesti keeles kirjutada. Teine kord oli mul suur probleem-murekoorem, mida ma ei tahtnud temaga jagada, ma ei tahtnud teemasse rohkem inimesi kaasata, kui vajalik oli. Ta sai sellest teada küll minult, ent tal ei olnud soovi sellest rääkida mõnda aega. Sellest ülesaamiseks kulus meil mõni aeg. Kusjuures kord kirjutasin ma talle ka selgituskirja, mida ma ei tea, kas ta on lugenud. Tegelikult pole see oluline.

Meil on Ingliga mõlemal “kiiks”, me kirjutame tigupostikirju. Kusjuures mul härra ikka iga kord imestab, kui juhtub nägema kirja, mis on tulnud või ootab saatmist. Tänaseks on ta sellega ilusti leppinud.

***

Selle jutuga inglist tahtsin ma jõuda selle postituse sisuni. Minu jaoks on sõbrad olulised. Ja seda mitte ainult sõbrapäeval. Mulle meeldib aeg-ajalt sõpru üllatada ja seda lihtsal ja ootamatul moel. Nii sai Ingel omale ühe rohelise ja kummaliste kleepsudega ümbriku. Nobenäpp leidis ka postkastist pakikese ning ei taibanud, et miks just selline pakk.

Ma teist aastat järjest hoian sõbrapäeval facebookist eemale, sest see näitab kui palju tõelisi sõpru on, neid kes peavad oluliseks kirjutada personaalselt e-kaart, e-mail, tavapostkaart või miskit sarnast, mõeldes seda südamest, mitte et “huilata” üle facebooki.

Ilusat sõbrapäeva!

Lisa kommentaar

