R ehk raamat

Paberraamatuid ei asenda miski

Üle mitme aasta on mind köitnud raamatud. Ehkki loen kuus maksimaalselt ühe raamatu, ei tähenda see, et ma olen raamatutele selja keeranud. Ma eelistan neid lugeda paberil ning enamasti enne magamaminekut või transporteerudes punktist A punkti B. Osalt on sellest süüdi härra, sest tema re-süstis minusse pisiku, ent osalt on süüdi ka taani keel.

Mulle meeldib vaielda oma eaka hispaanlasest kolleegiga, kes on vaimustuses Ipadist ning e-raamatutest, siiani ei ole ma suutnud teda ümber veenda, et paberraamatud on ikkagi etemad.

Minu vaieldamatud lemmikud on paberraamatud. Seda mitmel lihtsal põhjusel:
1. See ei nõua “toitmist”.
2. Teiseks ei pea muretsema, et see puruneb kildudeks, kui ta peaks kogemata sõrmede vahel eemale libisema.
3. Kui ta ununeb kusagile, ei ole see maailmalõpp, sest ta ei maksa palju, et osta uut. Ehkki kurb on ju kaotada truu ajaviide.
4. Sul on alati võimalik näidata oma sõpradele-tuttavatele oma kollektsiooni.
5. Üks parimaid kinke on raamat. Kui keegi küsib, et mida ma omale kingituseks tahan, siis pakun, et kui midagi asjalikumat ei ole, siis kingi raamat. Paari aasta eest, kui härraga semmima olin hakanud ning minu sünnipäev lähenes, oli härra vanematel kindel soov, et nad tahavad mulle kingituse teha. Ma mõtlesin pikalt-laialt, et mis see küll olla võib ning nad olid mulle veel siiski suhteliselt võõrad inimesed. Parimaks lahenduseks osutus minu silmis raamat.
6. On millega “uhkustada”. Ma olin väga-väga üllatunud, kui ma sain teada, et härra loeb nädalas minimaalselt ühe raamatu. Üks esimestest kordadest, kui ta minu juures ööbis, uuris ta üsna pikalt minu raamatu riiulit, ma ei mõistnud toona seda, sest ei teadnud tema ning raamatute suhetest, selle sain hiljem teada. Juhuslikult hakkasime me sõnumineerima, et mille ma peaks kaasa võtma oma ühepäevasele tööreisile ning ta soovitas mul raamaturiiulis olevaid raamatuid. Ta soovitas ühte ja teist ning põhjendas miks. Ma olin rabatud. Mitmed mu tuttavad olid ka üllatunud, kui mainisin härra ja raamatute suhet. Tänapäevases maailmas ei ole see ju tavaline.
7. Aeg lendab kiiremini. Seda just transporteerudes punktist A punkti B. Kui raamat on põnev ning haarav, siis ei märkagi, kuidas on aeg lennanud ja kilomeetrid läbitud. Võimalik, et ma kordan ennast, aga kordamine on ju tarkuse ema. Püüdsin härralt nõu saada, ent lõpuks oli ikka, et mõtelgu ma ise. Küsisin talt, et mitu tundi tema tahaks enne lendu lennujaamas olla, ütles, et temal ükskõik, et tema jaoks on ka neli tundi ooteaega täitsa normaalne, sest tema plaanib raamatu kaasa võtta, et ooteaega meeldivamaks teha.

Lisa kommentaar

