Punktid ja ringid

Rattaostuplaanidest on saanud rääkida juba kaua-kaua. Ajast, mil kevad enda võimust ja vaprust näitas ning talve selleks korraks puhkusele saatis. Sellest ajast alates ei möödunud vast nädalat, mil ei kõlanud sõna jalgratas. Juba algusest peale oli plaan, et see oleks uus, sest siis on kindlustusega lihtsam maid jagada, kui see ära varastatakse.

Aprillis-mais, kui ilmad muutusid aina soojemaks ning päike hakkas ühe kõrvetavamalt ligi tikkuma ning bussis istumine muutus üha raskemaks ja vastumeelseks. Õues oli liiga hea.

Enne Eesti reisi sai otsus vastuvõetud, et peale reisi võtan asja käsile ning otsin võimalusi selle kaherattalise suhksu leidmiseks, kui naasen koju. Peale naasmist esimesel nädalal polnud see eriti lihtne ülesanne, sest tegemist oli palju. Sama seis oli ka nädal hiljem, ent kui ma siis miskil päeval õe pool nõo sünnipäeval käisin, siis uurisin õelt, et ega ta ei tea kedagi, kes jalgratast müüks. Ei teadnud, ent jagas soovitust.

Siin Taanis on suurem poekett Fricykel, kust saaks jalgratta osta 12- või 24-kuulise järelmaksuga, mille juures sellele eraldi lisarente ei tule. Kui ratas maksab 2000 krooni, siis selle perioodi jooksul maksad selle 2000 krooni, mitte sentigi rohkem. Kui õigeaegselt osta, siis on sul esimesed kuud ka “maksevabad”.

Kohe esmaspäeval, kuna mul oli vaba aega, võtsin suuna poodi ning käisin sealseid rattaid uurimas. Rääkisin tingimustest ning me leidsime ühiselt sobiva ratta. Esimese hooga pidanuks selle juba paar päeva hiljem kätte saama, ent selgus, et siiski seda nende laos ei olnud ning selleks kulus veel nädal. Nädal hiljem neljapäeval sain ma sõnumi, et Sinu ratas on valmis ning tule sellele järgi.

Justkui kass ümber tulise pudru jälgisin ma kella ning ootasin, mil tööpäev lõppeb. Mul oli selleks päevaks päeva jooksul tekkinud ka mõned kokkusaamised, ent need sobisid ideaalselt rattale järgi minemisega kokku.

Esimesed kolm-nelisada meetrit sai läbitud kiivrita – siinses linnamelus tundub see ohtlik. Vanemaks saamisega seonduvalt on vist hulljulgus kadumas, sest kui mul siin Taanis esimestel aegadel jalgrattad olid, siis sai küll ilma kiivrita hakkama, nüüd aga tundub see väga vale otsus, et jätta kiiver pähe panemata.

Tol päeval pidasin ma härraga telefonikõne ja rääkisin talle, et ma leian, et 500 krooni kiivri eest on palju. Ta muutus kurjaks ning esimese kommentaarina kõlas tema suust, et kas on odavam pea- või ajupõrutus saada. Tegemist oli keelebarjäärist tingitud arusaamatusega, sest kui me hiljem sellest edasi rääkisime ja ma seletasin, et ma maksimaalselt maksaksin 300 DDK, siis ta sõnas, et ta sai mu lausest aru, et ma ei taha üldse kiivrit osta. Aga selle kiivri ostsin ma siinsest tavakaubanduspoest Kvicklyst, sest see jäi esimesena teele. Kui sealt poleks leidnud, oleks õnne proovinud mõne spordipoega.

Samal õhtul sai jalgrattaga sõidetud oma 15-16 kilomeetrit, mida andis tunda juba järgmisel hommikul. Sõbrannaga käisime vaatamas näitust “Sculptures by the Sea” ning seejärel mõtlesin, et katsetaks õnne ja uuriks, kas Bingo ka sel õhtul on. Kolmanda ringi ajal helistab mulle härra ja uurib, et kus olen ja millega tegelen, et tema on sadamas, et kui ma näha tahan, siis võin läbi minna. Ta esmalt arvas, et ma olen liiga kaugel, sest sinna jalutamine võtab ju igaviku, ta oli jõudnud ratta olemasolu unustada. Ütlesin, et kui rattaga tulen, siis olen seal umbes 15-20 minuti pärast, ainult enne ma pean selle Bingo ringiga ühele poole saama. Sain ja võitsin. Kes ütles, et kel ei vea armastuses, veab lotos ja vastupidi. Veab ju igal juhul.

Sadamas härral külas käidud, tagasi linna pubisse, et üks õlu juua ning koju magama minna. Tuttavaga korra vesteldes saan teada, et mul on maailma koledaim kiiver. Härra oli samas öelnud varem, et kiivrid ei ole kunagi ilusad, aga nad on praktilised ja vajalikud. Härra oli ratta valikuga rahul, tõdedes fakti, et tema sellega nagunii sõitma ei hakka, sest see on eluohtlik. Eluohtliku all mõtleb ta seda, et need 16 aastat, mil tema rattaga sõitnud ei ole, on oma töö teinud.

Lisa kommentaar

