Üles-Alla-Üles 1

See postitus baseerub märkmetel minu reisipäevikust. Päevikut kui sellist pole ma ammu-ammu pidanud. Sageli on küll mõte, et peaks seda tegema.

Reisipäevik algab järgnevate sõnadega “Another Day In Paradise”. Märkmed ja laused selles päevaraamatus on vaheldumisi taani ja eesti keeles, mõned üksikud sõnad inglise keeles. Siin püüan ma need märkmed edasi anda eesti keeles.

“Another Day In Paradise”
See pealkiri kirjeldab hetkel kõige paremini minu mõtted. Kõik siin Bulgaarias tundub kui paradiis – Päike, vesi, värkse õhk ja meeletult vaba aega. Küll 12 tundi vähem kui nädal, aga siiski, päris palju. Hoolimata kõigest on inimene, keda ma igatsen, minu kallis ja imearmas Kedde. Loodetavasti järgmisel korral veedame puhkuse päikese all koos. On just sellest meil juttugi olnud ning võimalik sihtkohti paika pandud.

Minu reis Bulgaariasse algas juba eile, kui ma startisin pärastlõunal Billundist Tallinnasse vahemaandumisega Frankfurt-Am-Main lennujaamas. Too lend hilines umbes pool tundi, sest meiega väravat jaganud Amsterdami lend hilines “kadunud” reisija tõttu. Kohver isegi jõudis lennukisse, ent mees mitte. Meie silme all võeti ka kohver lennult maha. Minu jaoks oli see hilinemine positiivne – FAM lennujaamas oli 4 tunni ja 30 minuti asemel ooteaega 4 tundi.
Lufthansaga pole ma varem lennanud. Kusjuures ma ei olegi ühegi teise lennufirmaga kui Estonian Air lennanud. Tolle Lufthansa lennuki kapten tutvustas meile peale vabanduse esitamist teekonda Frankfurti – et üle Legolandi ja siis paraleelselt kiirteega lõunasse, üle Flensburgi ja piirikioskite, üle Hamburgi ja Hannoveri ning siis juba otse FAM. Pardal oli üllatuseks ka snäkk ja joogid. Koogitükk oli suurem kui Estonian Air oma lendudel kunagi pakkunud on.
Lennul Billundist FAMi lõpetasin ma esimese raamatu. Oli küll plaan, et see raamat saab läbi loetud enne kui Bulgaariasse lend, ent see ei õnnestunud. Eriti oli selle juures probleemiks see, et raamat tuli tagastada keset puhkust ja pikendada ei saanud. Raamatukogu töötajatega rääkides õnnestus see siiski. Olid abivalmid ning nõustusid selle nädal hiljem vastu võtma. FAMi lennujaamas sai natukene ringi jalutatud – otsin postkaardi, närimisnööri ning järjehoidja. Olin oma Eesti teemalise postkaardi koju unustanud ning lootsin lennujaamast leida Saksamaa motiiviga kaarti, aga ei õnnestunud, seetõttu see järjehoidja. Kaalusin ka ingliskeelse raamatu ostmist. FAMis alustasin ka uue raamatu lugemmist, mis sa ikka teed lennujaamas. Seal oli eriti mugavad lamamistoolid.
Lend Tallinnasse väljus plaanipäraselt. Tolle lennuki kapten oli laisem ning teekonda ei tutvustanud, ent tervituskõne oli ikkagi. Ma üllatusin pisut, sest mul oli arusaam, et kõik lennufirmad teevad lennuohutuse tutvustust ühtemoodi, aga ei kahjuks mitte. Lufthansa lennul Tallinnasse oli mul üllatus see korralik kõhutäis. Ma eeldasin, et sellised asjad on vaid äriklassi luksus, aga ei, pakuti ka tavaklassireisijale ning peaaegu ad libitum joogivalik – kui ma olin tellinud tassi kohvi, küsiti, et kas ma soovin midagi veel. Võtsin lisaks ka tassi coca-colat, seda oli ju vaja, et end üleval hoida, kuniks hotelli jõuab.
Tallinn tervitas vaikusega – linnas justkui midagi ei toiminud. Lennujaam oli hästi vaikne. Lennujaamas oli raskusi oma kohvri ära tundmisega. Sellele võinuks ju varem mõelda. Nii Eestis kui Taanis oli üllatuseks samal ajal kohvrite-kottide kampaania SWISS (või miskit sellelaadset). Üllatavalt paljudel inimestel oli huvi nende vastu. Mõte, et kohver tuleks markeerida jooksis peast läbi Tallinnas, aga peagi kadus see. Millega markeerida, leidnuks ehk. Lennujaamas ootasid mind KAMA shokolaad, kohukesed ning minu MEGAarmas ja kallis reisikaaslanna INGEL.
Bulgaaria lennu check-in algas alles pooleteise tunni pärast. Me laterdasime, rääkisime elust-olust, minu kaeluses käest ning püüdsime loendada uniseid reisilisi, kes meiega koos saabusid lennujaama ning suundusid sama lennuga Bulgaariasse, Varnasse, Golden Sandsi.
Teisel pool piiri, pärast mitmekordseid passikontrolle, püüdis Diana und saada silmile, ent mina, teada tuntud vapper magamatu reisiline, lugesin samal ajal raamatut või püüdsin kaasaostetud taanikeelseid ristsõnu lahendada. Kolmetunnisel lennul Bulgaariasse enamik lennukis olnutest magas, samal ajal kui ma jätkasin raamatu lugemise ning ristsõnade lahendamisega. Ühel hetkel oli tunne, et uni tuleb, ent see läks kiirelt üle.
Varna tervitas meid mõnusa karge hommiku ning päikesetõusuga. Kohvrite kättesaamise järel suundusime reisikorraldaja punktist mööda. Sealne transferman (või transfergirl) leidis et see on iseeneslik, et kõik Eestist tulijad räägivad vene keelt. Ei, peale selle kui me olime palunud inglise keeles sõnada, tuli neiule appi reisifirma esindaja. Leidsime bussi 19 ning peagi asusime teele hotelli. Sinna jõudes selgus, et me tuppa ei saa enne kella 14. Istusime siis fuajeesse. Ingel avastas, et meil on võimalik hommikust süüa ning seejärel leidsime me fuajee kõige pehmemad ja mõnusamad diivanid. Ingli murdis une-mati üsna kiiresti, minu puhul kulus selleks paar tundi. Ärkasime selle peale, kui päike soojendas nina ning riided oli läbi vettimas higist. Kell oli pea kaks lõunal. Läksime uuesti uurima, et kas tuba on valmis. Oligi.
Käisime kiirelt toas, istusime maha, pesime maha lennureisil turjale tulnud higi ning suundusime maailma avastama. Käisime mere ääres jalutamas ning uudistasime niisama kõike. Peale kella kuut käisime me õhtust söömas. Buffett – loomulik vast hotellile, kus oli suur salati ja magustoidu valik. Peale kella seitset tuppa jõudes lugesin veel paar lehekülge raamatut, kuulsin kuidas Ingel oli reisiväsimusest magama jäänud, saatsin mehele veel head ööd sõnumi ning jäin magama. Ei kuulnud, et ta oli sellele umbes 10 minutit hiljem vastuse saatnud.

Lisa kommentaar

