Raamatuklubi: Märts

Tol päeval, kui Diana andis meile uue raamatuteema, asusin ma hoolikalt tuhnima meie koduses raamatukogus, kust aga paraku ühtegi biograafiat ei leidunud. Mõtlesin, et kas raamatupood või raamatukogu, otsustasin raamatukogu kasuks. Otsingusse biograafia sisestamise järel tuli hulgaliselt huvitavaid raamatuid, üks huvitavam kui teine. Esimesena jäi mulle silma Tolkien, natukene edasi sobrades Batman ning kolmandaks Edvard Munch. Tellisin need raamatud omale.

Kuniks nad minu nimele raamatukokku jõuavad, oli vaja ju aega parajaks teha ning raamatut lugeda. Otsustasin, et haaran oma viimase sünnipäevakingituse Sofi Oksaneni “Kui tuvid kadusid” ning asusin seda vapralt lugema. Kas tegu oli raske raamatuga või minul oli aja puudus, aga Sofi raamatu lugemine võttis lausa neli nädalat. Oh, my good! Kui ma sellele mõtlen. Seega nüüd lõpuks olen ma jõudnud ja biograafia läbi luged, olles eelnevalt Dianalt meeldetuletusi saanud nii SMSi kui ka Facebooki näol. Imestan, et postituvi ei ole veel saatnud meeldetuletusega.

Minu lõplikuks valituks ostutus Batman, aga ma mõtlen, et peaks selle Tolkieni ka veel läbi lugema ning siis Bilbo seiklused ka, aga sellega on ju detsembrini aega.

Siit tuleb siis Batman. (autorid: Søren Hemmingsen&Morten Søndergaard, keel: taani)

Batman on sündinud 1939. aasta mais (või õigemini tegi debüüdi koomiksi maailmas). Raamatu autor Søren Hemmingsen ütleb eessõnas, et tema kujutab raamatus ette Batman’i kui vihast, ratsionaalset, läänetsivilisatsiooni nägu, kus lugejate, autori ja illustratsioonide arvamus ei loe.

Batmanil on sarnasus ajalooga, olles läbinud nii kuld-, hõbe-, pronksiaja ning täna elab modernses ajastus. Hoolimata sellest, et Batmani moto on, et lahendada kõik kuritööd, ei suuda ta lahendada üht, seda, mis ajendas teda Batmaniks hakkama – vanemate mõrv. Samuti on juttu Batmani konkurentsist ning teistest olulistest tegelastest nagu Jokker, Robin, Catwoman ja paljud teised. Samuti homo- ja lesbisuhetest, mis ühel või teisel hetkel on aktuaalsed.

Nüüd, kui ma raamatu olen läbi lugenud, julgen tõdeda, et ma tean rohkem tegelasest, kes on meie maailmas eksisteerinud pea 75 aastast. Olen näinud filme temast ning koomikseid, ent tema hingeeluga pole varem tutvunud. Tegelikult on Batman sümpaatsem kui Catwoman.

Diana luges raamatut: “Eks ta ole. Kurt Vonnegut. Pikemalt loe siit.

Aprillis loeme me raamatut teemal: Motorsport.

 

Lisa kommentaar

