Vanad leiud

See nädalavahetus on olnud põnev ning mitmekülgne. Mulle tuli Eestist külla oma Euroopa mototripi raames Said, kellele on saanud tutvustada kohalikku joogikultuuri, linnaelu ning vaikset vihmase pühapäeva tiksumist.

Reedese päeva plaanid pidasid minu puhul paika vaid päeva viimases pooles. Päeva esimeses pooles oli plaan, et istun ja teen tööd, koristan kodus ning naudin reedet ja ootan saabuvad külalist. Hommikul kella 9 paiku ärgates, helistasin Keddele, et mul kohvi laual aurab, et tule kohvitama, sest ta oli tööga seoses kodu lähedal. Huumori mõttes. Natukene peale seda kui ma olin kõne lõpetanud ning askeldasin pottide ja pannidega, hakkab Minion Phil lalisema – võõras number helistab – see tähendas häid ja ärevaid uudiseid. Mis täpsemalt, tuleb lähemas tulevikus. See tähendas päevaplaanide ümber muutmist.

Niisiis, kui ma oma ootamatute toimetustega olen ühele poole olen saanud ning teel koju, avastan, et Said on sõnumi saatnud, et ta on kohal ning istub kaubanduskeskuses. Ta oli küll ukse taga käinud, ent see jäi suletuks. Luban olla peagi kodus, et saabunud külaline vastu võtta.

Õhtusöök valmistamine edeneb kuni hetkeni, mil avastan, et liha, mille ma selle tarbeks olin ostnud, pidi kaane all hauduma poolteist tundi, ent seda aega meil ei olnud. Tuli kiir varuplaan leida ning peale mõningast külmiku kallal askeldamist, leidsin asenduse. Sai söök valmis tehtud, ning Keddegi oli koju jõudnud, ning söök söödud.

Oli aeg sünnipäevale minna. Siin teen mina oma tüüpilise blondi numbri ning uut bussigraafikut tsekkimata, suundume peatusesse ja imestame, et bussi ei tule. Kedde siis kiikab sinna – näedsa, buss sõidab 4 minutit varem. Kedde palub mul Dennisele helistada, sest ainus võimalus õigeks ajaks kohale jõuda on takso. Takso võetud, kohale liigutud.

Lioni sünnipäev on suhteliselt tavaline. Buffet, bingo, karaoke ning mitmekülgne seltskond. Bingos sai Kedde ühe rea ning selle eest auhinna. Hiljem rääkis Said, et teda oli mitmel korra tualeti järjekorras pommitatud, küsimusega, et kas sa oled selle punases kleidis daamiga koos, et tema on eestist. Kuuldud vastuseks, et ka Said on Eestist, siis tutvustati talle teisigi “kohalikke” eestlasi.

Laupäeva hommik oli natukene hiline, ent esmalt me sõime hommikuks taanilikke “rundstykke” (mulle ikka meenub, see kuidas meie IT-mees islandilt kirjutas kord meilis – I have bought some rumstykker. Rumstykker tõlkes tähendavad kosmosetükid. rundstykkid on ümmargused saiad). Ja kui Kedde kord peale lõunat ärkas, sest tal pidi tulema IT-päev, läksime meie kahekesi linna. Sedapuhku jalutasime, kesklinn asus umbes 6 kilomeetri kaugusel kodust. Sõime Thai/Vietnami/Hiina restos ning suundusime linna, näitasin Aarhusi vanimat tänavat, ja huvitavaid joonistusi, käisime läbi Cafe Vestergade’st ning suundusime Ladina kvartalisse jalutama, jõudes ringiga Fermetorenisse. Kohta, kuhu ma üritan juba mõnda aega Keddet vedada, aga pole õnnestunud. Ma sattusin sinna Kopenhaagenis aprillis, päev enne kui avati Aarhusi osakond. Seal sai järjekordselt joodud “suitsuõlut” Scherlekerla “Märzen”. Tuttavale, kellega Kopenhaagenis sai samas pubis käidud, andsin ülesandeks arvata, mis õlu. Ja peale mõningast juurdlust, tabas ta naelapeapihta. Hämmastav! Vaikselt tatsasime veel mitmetel tänavatel, näitasin erinevaid pubisid, kus suitsetatakse, ning mis võiks Saidi kodupubile sarnaneda. Õhtusöögi sõime me minu kodupubis. Ja tagasi koju võtsime me siiski bussi.

Pühapäev on olnud väga uimane. Hommikusöögiks sai küpsetatud pannkooke. Meil on Saidiga traditsioon, et me käime pannkooke söömas. Peale seda, ma istusin enamuse ajast oma tööga ning tulid miskil hetkel ka shoppamas käia. Õhtu lõpetuseks, tegin ma kodukootud “biksemad” -reedese õhtusöögi jäägid ning lisaks mõned teisedki lisandid. Muidu me rääkisime maast ja ilmast. Kui Kedde oli tööle minemas, leidsin ma aga aastate eest (umbes kolme) soetatud Denveri muusikamängija mitmete heade eestikeelsete lauludega, mida mul telekaküljes oleval mälupulgal ei ole. Selle üle on mul hea meel ning hetkelgi see hea muusika kõrvus kumisemas.

Telefonis on küll Spotify, ent sellel on palju häid laule puudu.

 

Lisa kommentaar

