Sjælland Vs Jylland

Kui me Kaiga mõne päeva eest arutlesime selle üle, et millest kirjutada teemal “vs või versus”, mille Mac meile andis ja valis, siis me olime kui kaks  rumalukest, sest me ei osanud sellest teps mitte kirjutada. Aga aeg andis arutust ning kui me brainstorming hoo sisse sai, oli meil hulgaliselt ideid. Ma lõpuks otsustasin, et ma kirjutan natukene jälle Taanist ja Taaniga seonduvast. Siin on tihti suureks aruteluks Jylland ja Sjælland.

Sjælland (ingl.k. Zealand) ja Jylland (ingl. k. Jutland) on Taani kaks suurimat saart. Neid ühendavad sillad ning tunnel ja ühelt saarelt teisele saab nii laeva, rongiga kui ka bussiga :-).

Meil on kodus üldine arusaam, et kui me Sjællandile või Kopenhaagenisse läheme, siis ka nagu turistid ning võimalikult lühikeseks ajaks. Kristian kasutab üldtuntud hüüdnimesid neile, kes Sjællandil elavad, enamasti reservrootslased 🙂 Kui rääkida Taani geograafiaga seonduvast siis Sjælland on välismaa, Fyn (ingl. Funen) og lamav politseinik ja Jylland on kodumaa.

Hiljuti kui Kristian tööasjus Sjællandile läks, helistas ta mulle.

K:Sa unustasid mulle vana leiva kaasa anda.
B:Vana leiva? Sa sööd ju ikka värsket leiba?
K:Ma lähen partidele külla.
B:Partidele?
K:Sjællandile lähen, seal on pardid.

Tegemist on natukene keelelise naljaga. “Sjælland” lõppeb “and” ja see tähendab parti. Ja kui see mitmusesse panna, siis on pardid.:-)

Mulle endal meeldib aeg-ajalt käia Sjællandil ja Kopenhaagenis, aga kahe päeva järel on koduigatsus :-).

Lisa kommentaar

