Kuld ei ole kuld

Seekordne teema Macilt oli esimese hooga ääretult lihtne. End kui aeg edasi läks, siis muutus minu suhtumine teemasse – pealt lihtne, ent seest keeruline või võiks öelda, et selle postitusega võib haavata ja riivata teise inimese tundeid. Otsustasin valida kuldse kesktee ning rääkida (või kirjutada ehk oleks õigem öelda) ühest fiktiivsest tegelasest, kes filmis on ühtemoodi tegelane ent raamatus teistmoodi.

Kui ma täna alustasin järjekordse uue raamatu lugemist, mis ühtlasi katab ka minu Diana raamatuklubi oktoobrikuu teema, tuli mulle jälle meelde eelmine laupäev, ja üks nädalavahetus jaanuaris, või oli see veebruaris? Vahet pole – igatahes hetk kui ma vaatasin filmi, mis oli baseeritud raamatul.

Sageli ju öeldakse, et tasub enne filmi vaatamist raamat läbi lugeda. Enamikul juhtudel peab see paika. Kui me eelmisel laupäeval kinost pubisse jõudsime ning kõik küsisid – kuidas film oli, siis oli Kristiani kommentaar. Seda filmi on mõistlikum vaadata, kui ei ole raamatut lugenud.

Peategelased Assad ja Carl on küll olemuselt sarnased raamatule, ent nende omavaheline hõõrumine, samuti Assadi traditsioonid filmis puuduvad. Assad on justkui eraldiseisev isiksus – teps mitte alluv. Filmis oleks ta justkui võimul. Sama on ka filmi kolmanda tegelase Rose – võimu on justkui rohkem kui raamatutes.

Neid filme vaadates tundub, et inimeste rollid ei ole enam paigas ning nende olemus on hoopis teine kui me igatseme. Vähemalt kui ma olen raamatuid lugenud.

Ma vist räägin kõigest muust rohkem kui sellest, millest ma pidanuks 🙂 Ehk ma suudan seda miskil ajal täiendada. Aga miks filmides tegelased nii palju muutuvad, samamoodi muutub süzee? Ja ekraanil ei ole võimalik seda edasi anda, mis raamatus, sest siis oleks ju mitu tundi täispikka filmi, aga siiski?

Lisa kommentaar

