Selline kummaline õhtune mõte

Reede hommikul bussis tööle sõites, mõtlesin, et kirjutaks õhtusest mõttest. Ent õhtune mõte – nende aeg on õhtul ning need tekivad õhtuti. Alati ei jõua need aga kirja panekuni, sest need saabuvad vahetult enne seda, kui silmad looja lähevad.

Täna istun, õigemini lebotan diivanil, teleripult on usaldatud härra kätte ning sealt tuleb üks saade teise järel, mille vastu erilist huvi ei ole. Alustuseks natukene krimisarju – Bones, Dr. Who, hiljem Rambo ning nüüd siis stand-up komöödia. Viimasest ma ei saa just sageli aru – ma pean süvenenult neid jälgima ja uurima, et naerda kaasa nendel hetkedel kui kaasa naerma peab või võib.

Siin kohal ma mõtlen sageli, et kui hästi ma taani keelt rääkima hakkan või kui hästi ma end keelde sisse sean. Kas kord saan neist stand-up komöödiatest aru, ilma et probleeme tekiks. Tööalaselt sattusin ma miskil ajal lugema maili enne minu aja arvamist selles firmas, kui üks lätlanna või oli leedukas – nime järgi võis olema mõlemat, kirjutas lause “ma ei hakka taani keelt kunagi rääkima väga korralikult, sest ma hakkasin keelt õppima täiskasvanuna”. Osalt ma nõustun, osalt mitte. Ma ei ole perfektne taani keeles ent ma arenen. Kirjavigu on vähem, sõnavara suureneb, grammatika tekitab seoseid, kasutan ühe asja väljendamiseks erinevaid väljendeid ja võimalusi. Ûhesõnaga edenen. Seda on kuulda sageli ka töökaaslastelt ja inimestelt, kellega suhtlen.

Ma mängin taani versiooni “wordfeudist” ning ma suhtlen mõnega neist. Üks neist elab Rootsis ent on taanlane ja ta üllatus, kui tugev ma taani keeles olen ja kui raske on kohati minu vastu mängida. Ma võtsin seda väga postiivselt. Üllatusin. Samuti olen korduvalt kuulnud, et ma üllatan nii mõndagi ja ma peaks tegelikult olema kõrgema ratinguga kui ma praegu olen. Aga mul pole just palju aega mängimiseks. Tööl on kiire. Väga kiire.

Ma ei kujutaks ette, kui ma peaksin praegu keeltekoolis käima. See oleks kõrgema klassi hullus. Ma eelistaks pigem siiski privaatkursust. Milleks mul ei ole aega. Või aega on, aga energiat ei ole. Endiselt jätkan keelte õppimist omal käel – loen raamatuid, grammatika kogumikke ning uurin inimestelt enda ümber. Kui kahtlen, siis küsin ning sageli imestan, et mul oli ikkagi õigus. Kõhutunne.

Lisa kommentaar

