Raamatuklubi: november

Eesti kirjandus? Esimene mõte oli, et mida ma loen. Raamatud, mis mul kodus riiulis olid, mis mind huvitasid, olid läbi loetud ning need, mis lugemist ootasid, olin ma korra alla andnud. Esimesed leheküljed mind ei köitnud. Mõte oli, et kuulaks järjekordselt mõnd eestikeelset raamatut, ent ma viimasel minutil otsustasin end kokku võtta ning valida ühe neist poolikutest ning alustada algusest.

Seega leidsin end ühel hommikul bussis istumas Paul Pajose raamatuga Igipaha sekeldused Estomaal. Kui ma goodreadsis infot selle kohta otsisin, ei leidnud ma eriti palju infot ning kui ma lugemise olin lõpetanud ja raamatut hindasin olin esimene.

Tegemist oli ulmekirjanduse ja väga elava fantaasiaga. Peategelased olid väga kummalised – juba alguses ei saanud ma aru, kes oli mis. Tundsin puudust kirjeldusest ning nägude pähe panekust. Tundus, et seltskonnad, kes ringi liikusid olid erinevad – kes inimene, kes loom, kes kummitus, kes…Igatahes pudru ja kapsad.

Mind häiris ja ajas segadusse pisut kohanimed muinasjutustamine, ehkki tegevus toimus Eestis ning erinevates linnades. Tundes-teades Eesti geograafiat, suutsin ma paika panna, kust ja mismoodi ringi liiguti. Vahepeal oli mul tunne, et ma pean poole lugudest ja asjadest ise juurde mõtlema, et raamat lugemist väärt oleks ning mind kaasa haaraks. Võib-olla olen ma rikutud krimide ning mõtlemist nöudvate teostega ning ilmlihtne ja selge ulmeline jutustus. Või ei ole ulmekirjandus minu zanr.

Samas tundus see raamat pigem lasteraamat. Ehkki kui ma mõni aeg tagasi noorsooraamatuid taani keeles lugesin, siis ma ei suutnud neid käest panna – need olid lihtsalt nii köitvad.

Goodreadsis andsin ma raamatule kaks tärni viiest võimalikust, mõtlen et üks tärn olnud piisav. Raamatu juures meeldib mulle eelkõige kujundus.

Lisa kommentaar

