Paljust

“See on ju puhas loogika!” kipun ma alati mõtlema, kui ma krimisid loen ning mõtlen, kes on see “õnnelik”, kel lasub täita kurjategija roll. Ma kipun viimasel ajal sageli ära arvama, kes on mõrvar juba poole raamatu peale.

Camilla Läcbergi puhul on retsept lihtne – ja see on loogika – eriti, kui oled korra tema kodulehel käinud ning lugenud tema krimikirjutamise “retsepti” ja konsepti lugenud. See kipub olema sarnane teiste kirjanikega – see, et kurjategijat tutvustatakse raamatu algusfaasis.

***

Loogika – üks tüüpilsemaid on ju nt. sudoku, kaardimängud, puzzle ning leia paariline. Viimast pole just ammu mängida saanud, samamoodi ka puzzle ja kaardimängud. Erinevad anagrammid ja muud ajutegevust nõudvad asjad.

***

“Miks Sa nii keeruliseks selle arvutamise enda jaoks teed?” küsib Kristian aeg-ajalt. “Keeruliseks”, imestan ma iga kord.

Me kasutame juba koduses miljöös erinevaid tehteid ja arvutusi, et saada vastus. Sageli liidan mina kõigepealt arvud, mis annavad ümmarguse summa või on eelduseks ümmargusele summale, seejärel tulevad kõik teised.

Kristianile see-eest meeldib kõigepealt kokku liita kümned ning seejärel liidab ta muud. Minu jaoks tundub see ebaloogiline, tema jaoks täiesti loogiline – see on meie matemaatika suurim erinevus.

Tänaseni me kakleme (või vaidleme) selle üle, et kui facebookis, keegi miski matemaatilise tehtega pildi üles paneb, kellel on õigus. Üldjuhul annan alla, sest mina olen oma vastuses kindel.

Viimane ülesanne oli selline 1+1+1+1+1+1*0+1+1. Vastus on ju 7. Kristian raiub järjekindlalt, et 0, sest üksta puha millal korrutada 0 on vastus 0. Minu silmis on aga tegelikult 7, sest kui sulge pole, siis tehakse korrutamine-jagamine kõige pealt ning selle järel tuleb liitmine-lahutamine.

Aga kuidas Sa teed Kristianile selgeks, et ta eksib? Selles on küsimus! Keegi annab nõu?

One thought on “Paljust

Lisa kommentaar

