Maraton

Kell on tegelikult palju – 11 õhtul ning ma peaksin lesima voodil – vähemalt enda arvates, sest Kristian on läinud tänaseks Une-Mati seltsi, et hommikul kell 4 ärgata. Tegemist on ühe harukordse päevaga, mil ta vabatahtlikult kell 4 ärkab, selle asemel, et õhtul tööle minna. Ehkki mind on ka Une-Mati kimbutamas, võitlen temaga, et kiiresti see postitus kirja panna ning raamatulugemisemaratoni jätkata – Diana ootab pingsalt minu detsembrikuu raamatu kokkuvõttet ning oma teema jagamist.

Raamatut olen ma küll lugenud juba detsembri algusepoolest, ent hulgaliste sündmuste varjus ei ole jõudnud ma selle läbilugemiseni ja seega spurdin nii kuis saan 🙂

Jõulud veetsime me mereääres ja linnast päris eemal. Hea ja rahulik jõul, kus suurem rõhk oli lõõgastumisel. Võtsime Kristiani ja ta vanematega ette ka pikema jalutuskäigu – julgen pakkuda, et oma 5 kilomeetrit, mille juures Kristian isegi ei protestinud. Tema jaoks on tihti iga meetri jalgsi läbimine korralik probleem. Jõuluroog oli lihtne taani jõulutoit ning loomulikult mandlimäng. Mulle hakkab see iga aastaga enam meeldima. Suure kausitäie magustoidu sisse peidetakse üks mandel, kes selle leiab, saab endale kingituse. Sellel aastal oli kingituseks üks minu jõulukingisoovidest, mille siiski Kristian endale napsas, aga vähemalt perekonda jättis.

Teistest kingitustest rääkides sain ma omale hommikumantli Kristiani õelt, mille juures oli kohe Kristiani kommentaar, et vähemalt nüüd ei pea me kaklema, kes tema hommikumantlit kannab. Ja, mulle see hommikumantel meeldib – vähemalt ei jookse ma enam nii palju alasti ringi kodus kui varem. Soe ja pehme. Teise kingitusena sain meheõelt hulgaliselt kirjapaberit motiividega – ning kui ma need pakist leidsin, olin ma meeldivalt üllatunud, sest see ei ole ju eriti lihtne leid tänapäevases e-kirja maailmas. Igatahes on mul 8 erinevat kirjapaberi motiivi. Äge! Kristiani vanematelt sain ma kingituseks ühe raamatu, mis ka minu soovidelistis oli. Kristian tundis loomulikult huvi, et kas talle ka see passib, aga kui ta ema oli öelnud, et naistekas, mis naistekas, siis ta arvas, et jätab selle raamatu vahele.

Minu ingel Diana saatis mulle helkuri – selle üle oli mul hea meel, sest mul oli plaan minna riidepoodi helkurriiet ostma, et seejärel ise omale helkurid õmmelda. Nüüd oli see mure vähemalt murtud. Kristian (kellest me ei saa üle ega ümber) arvas, et ma peaks selle hetkel veel siiski riiulile tolmu koguma jätma, sest vana helkur töötab ideaalselt. Ma kurtsin talle mõnda aega, et mu helkur ei helgi, või vähemalt ma arvasin, sest ei suutnud ise endale seda tõestada – Kristian tõestas ja oli väga effektne.

Täna, õigemini laupäeval, saabus mu kingitus ka Belfastist. Täna käisin selle postkontoris järgi, sest laupäeval polnud ma sellel ajal kodus. Jalgrattasadulakaitse – Leek ühesõnaga vihjab, et ma peaks end kokku võtma ja rattaga sõitma hakkama. Eks ma püüa! Ehtekarbike ning riidest muffini riiul – vähemalt on mul näppudel tegevust! 🙂

Täna käisime Conniega Moesgårdi muuseumis. Minekust sinna on olnud juttu pea kuu aega – esimene kord polnud mul aega, sest olin omale ajutise töökoha leidnud, uus kuupäev läks luhta, sest ma eelistasin ületunde teha ning siis kolmas kuupäev ehk täna läks käiku. Mulle meeldis Etnograafia nurgake ning aastaid Moesgaardi Muuseumi naelaks olnud Grauballemanden’i lugu. Samuti oli huvitav jälgida taani ajalugu raua, pronksi ja viikingi ajastul. Kui ma esmakordselt Moesgaardi muusemis käisin vaimustusin ma ruunidest – neile pöörataks nüüdses justkui väga vähe tähelepanu. Samas saab seal paadiga reisida – see on üpris lahe!

Homme jätkub minu ja Connie kultuuriprogramm “Den Gamle By’ga”.

Lisa kommentaar

