Juuni raamatuklubi

Iga paaris kuu alguses on mul au valida teema ning iga kord ma istun käsi põsakil ning mõtlen selle üle, mis valida teemaks. Sageli käin raamaturiiulist mööda, püüdes leida sealt inspiratsiooni. Tihti see õnnestub.

Seekord andis mu raamaturiiuli inspiratsiooni leid (Kristiani) kaas abil tulemuseks riik/linn/piirkond, mida külastanud oled.

Minu lugemisvaraks oli sel kuul Kirsten Carlseni “Gyldent sand”. Tõlkes on pealkiri “Kuldne liiv” ning see viitab minu ja Diana reisile Bulgaariasse.

Tegemist on ühe noorsoo romaaniga gümnaasiumi eelviimase aasta õppurite suvereisit populaarsesse sihtkohta, et tõmmata joon alla kooliaastale ja nautida sõprade seltskonda. Reis muudab nende elu-aitab endeis selgusele jõuda; näitab, kui lihtsalt elu võib võtta uue suuna. Lisaks, kuidas unistused täituvad kõige kummalisemal hetkel.

Raamat käsitleb teemasid, millega kõik hilisteismelised kokku puutuvad. Mind pisut kummastav küsimus, miks ühest või teisest taani noorsoo raamatust jookseb läbi teema-enesetapp suhte lõppemise puhul. Võimalik, et see on tänapäeval üsna tavaline – kuidas selle kohapealt Eestis on?

Raamat oli haarav ja nooruslik. Minu jaoks kerge ja kiire lugemine- kõik ühel või teisel moel läbielatud või-kogetud.

Kahju muidugi, et raamat ei kirjeldanud nii palju puhkuseparadiisi olustikku. Tahtnuks tegelikult ära tunda kohti, kus ise viibinud olen. Samas mõeldes, mis on selle sihtgruppi reisieesmärk, siis ei peaks ma olema pettunud.

Siinjuure tegelikult meenub ka vestlus ühhe Bulgaaria noormehega, kellega ma kohtusin siin Taanis “Mandariinide” esilindastusel. Meil tuli jutuks mitmed teemad, nende seas ka Bulgaaria – Kuldsed liivad, filmid, raamatud. Mainimata ei jäänud ka juuni kuu teema – tema leidis, et ma valin teemasid geograafiliselt – kui palju selles iva on – ei tea. ûhesõnaga augustisse tuleb leida üks korralik teema, millele üksi mu raamaturiiulis olev raamat ei vasta.

Diana luges….

Lisa kommentaar

