Soovilugu: Potimajandus II

Minu eilne kirjutisele “Seriaalidest” tuli Diana poolt küsimus, et kuidas mu potimajandus elab kui perenaine ikka seriaale vaatab.

Vastus on – igati kenasti.

Minu suurest külvamisest on möödas juba kolm kuud – osad lilled on end ilusti välja sirutanud ning mitmelgi on peanupud ka juba näha, mis mõne aja eest peaksid õide puhkema. Oh, seda ootuse aega.

Lõppkokkuvõttes otsustasid murullauk ja petersell ning floks, et nemad ei idane – nende asemele on kas istutatud uued taimed või olen juba uue ringi külvanud. Hetkel siin juunis on vast hilja, seega tuleb loodusel leppida nendes kastikestes tühjade kohtadega – küll need tuleval aastal täituvad.

Pidevalt uuendan oma õitsevate lillede potte – heledad roosid viisin ilusti prügikasti nädalavahetusel, sest nad arvasid, et nende aeg on läbi ning nad muutusid koledaks. Ostsin asemele kaks heledamat ja säravamat punast ning lisasin need tumepunaste juurde uude suurde lillepotti – esialgu seisab see ilusti rõdul ning need punased õitsevad, ehk kaaslased hakkavad ka nuppe ajama. Võimalik, et külma eest toon nad tuppa peitu või ostan kevadel uued.

Kes teab, millised peenrad ja kastid mul kevadel on.

Aga lilled hoolitsevad tegelikult ju iseenda eest. Võrreldes Eestiga on meil siin Taanis väga kasvusooduslik ilm – senini on reegel paika pidanud, et päevas sajab vähemalt korra vihma, kui mitte pool päeva selle nahka ei lähe ning need siis ka mu kastikesed ja potikesed ilusti ära kastab, samal ajal saan mina oma seriaale jälgida.

Nädalavahetusel sai reedene vihmaveekorjandus tuppa toodud ning mu toas kasvavatele lilledele joodetud. Minu ilusad päikeselambid olid endasse korraliku koguse vett imenud – Kristian arvas, et ma saan seda vett edukalt toalilledele juua anda. Ma juba pean plaani, et ma peaks varsti need lilleveekolbid täitma ning pottidesse pistma, et need suve kannatlikult üle elaksid. Loomulikult on emalill väga uhke ning üritab pidevalt uusi kasve ajada ning õitsema hakata. Kasvude ajamist ma tal ei keela, ent õitsele ma teda ei luba – ta kaotab oma uhke värvi niimoodi ära.

Lisa kommentaar

