Septembrikuu raamatuklubi

Eelsaaga 1: Kui ma lugesin Diana valitud teemat – SÕDA – oli mul mõte – milline selle teemaline raamat end raamaturiiulis peidab – ÜKSKI. Paar päeva hiljem surfasin raamatukogu kataloogis ning tellisin omale raamatu – “Perlemorsneglen” Jette Støve Nielsen. Raamatukogu on aga suvel kolinud uude asukohta, mis on natukene kõrvalisem ning ma unustasin oma “koduraamatukogu” ära muuta, siis tuli see valesse kohta ning ma ei jõudnud sellele järgi. Kui ma plaanisin raamatu uuesti tellida, sedapuhku õigesse raamatukokku, jäi mulle silma raamatu “professionaalne” kriitika ning see peale loobusin sellest raamatust.

Eelsaaga 2: Kui ma umbes nädal hiljem murdsin pead selle üle, milline raamat tuleks valida, surfasin ma Goodreads’is ning püüdsin leida raamatut kategooriast “armastus ja sõda”, kasvõi mõni hea inglise keeles – leidsingi paar raamatut, ent nende tellimiseni ma paraku ei jõudnud. Ühel või teisel moel jõudsin ma jälle omaenda lugemata-raamatute-riiulini ning sealt raamat “Sarah’s nøgle” (originaalis “Sarah’s Key”). Leidsin ka, et mu sõbranna Leek on selle raamatu läbi lugenud ning küsisin kindluse mõttes, kas see raamat räägib sõjast. Tema vastus oli “jah”. Või õigemini – talle see raamat ei meeldinud (ta ei täpsustanud), ent see oli väga silmi avav raamat. Seega – oli otsustatud – selle raamatu loen ma läbi septembri raamatuklubis. Mõni päev hiljem kui ma hommikul tööle sõitsin ma ja oma bussilektüüri lugesin – üht inglisekeelset raamatut, siis ühel hetkel sattusin ma rändama raamatu “Sarah’s nøgle” kokkuvõttes – sellel teemal, millest olin ma Goodreadsis lugenud ning ma juba põnevusega ootasin päeva, mil ma seda sain lugema asuda. Kuna aga ma tol päeval lugesin kahte raamatut korraga, ei raatsinud ma kohe temaga alustada. Möödus veel mõni päev…

“SARAH’S NØGLE” Tatiana de Rosnay

Minu jaoks on selle puhul tegemist ühe kurva raamatuga. Raamatu käsitleb II maailmasõja ajal Prantsusmaal toimunud juutide küüdistamist surmalaagrise Auswitchi. Õnneks pääseb üks tüdruk – Sarah sealt, ent teda ootavad ees ootamatud löögid kohe kui koju naaseb. Aastaid hiljem kirjutab ameeriklanna artiklit küüdistamise 60nda aastapäeva puhul ning satub ootamatult seikluste keskele, kus avastan oma lähedase seose sellele tüdrukule. Lisaks sellele, et ta ajab Sarah jälgi, on tal oma elus probleeme, millele ta peab kiiremas korras lahenduse leidma.

Hinne: 4 tärni viiest.

Diana luges raamatut: “The Art of War” Sun Tzu sulest.

Oktoobrikuus loeme me raamatut muusikutest.

One thought on “Septembrikuu raamatuklubi

  1. Mulle meenus seoses sinu raamatuvalikuga üks teine raamat: Auschwitzi koonduslaagris olnud tüdruku päevik, mille üks arst hiljem leidis. Hoidsin seda raamatut Hispaanias olles poes pikalt käes, aga jätsin siiski ostmata, sest tundus kuidagi veider lugeda kellegi isiklikku päevikut, saati kui see inimene võis olla ammu vägivaldselt surnud.

Lisa kommentaar

