Teatrikunst I

Teater on ju ääretult tore – nii tegijana kui ka vaatajana. Enamasti oleme me ju vaatajad. Mulle meeldib Diana lubadus käia iga kuu kord teatris – ehk peaks temalt idee varastama ning seda uuel aastal ise rakendama? Tohin ma Diana? 

Nüüd me rändame ajas tagasi sellele päevale, mil ma sain tänavuse sünnipäeva kingituse Dianalt. Sellest on juba varem olnud korduvalt juttu – või vähemalt paar korda on see olnud teemaks. Ma olin unustanud ära, et ma olin ise ka teatris mänginud täiskasvanuna – mäletasin vaid kooliaegseid etteastumusi.

Kaarepere rahvamajas sai mitmetes noorte omas kaasa löödud. Ühes sügiseses etenduses ma teadsin lõpuks kõikide tegelaste tekste peast. Kui me miskil hetkel seal ka luuletusi lugesime ning kirikusse esinema sattusime, olid paljud salmid ära unustanud, ent ma suutsin kõik tagasi vee peale tuua…

Gümnaasiumi ajal sai ühes etenduses kaasa lüüa tantsijana. Oli vist “Küünitäitjad” – parandage kui ma eksin. See oli omamoodi elamus…

Täiskasvanuna lõin jällegi tantisjana kaasa etenduses “Talv” Palamuse rahvamajas…

Nüüd olen ma taas teatrimail. Tegelikult olen ma seda tahtnud teha juba aastal 2010 siin Taanis, aga tol hetkel kartsin ma, et mind ei võeta üheski jutule, sest ma olen välismaalane ning minu hääldus ei ole perfektne. Nüüdseks olen ma sellest üle saanud – ma ei karda oma aksenti välja näidata, sest see teeb mu eriliseks.

Umbes kuu aja eest liitusin ma Aarhusi teatri “Borgerscenen’iga”, mille eesmärgiks on pakkuda rahvale võimalust teatris kaasa lüüa ning luua omaloomingut. Minu “suuna” teemaks on – Need kaunistamis/ehitimishaiged linnakodanikud. Kui me detsembris lõpetame hooaja, siis peaksime tegema ka etenduse – juttu oli moeshow’st, ja muust sellisest. Kuna meil on nii loominguline rühm, siis me ei oska ennustada, millega me lõpetamine. Igatahes esimese korra ideed olid põnevad ning meil oli väike vahva seltskond – koos juhendajaga oli meid 6.

Selle Borgerscenen’i kuulutuse leidsin ma feisbuukist ning ma otsustasin neile juba samal pärastlõunal kirjutada, ent lõpuks jõudsin nii kaugele umbes neli päeva hiljem. Kui ma esimesel päeval Kristianile sellest rääkisin, siis ta ei saa aru, et mis on lahedat ise teatri tegemis. Tema meelest oleks huvitavam teatris käia ja etendusi vaadata. Ühesõnaga – kas peaks ta jälle teatrisse vedama?

One thought on “Teatrikunst I

Lisa kommentaar

