Ühistransport ja raamatukogu

Meie armas Facebook on vahel ikka tähelepanuväärselt hea – aga ainult vahel. Nädalavahetusel sattusin ma seiklema seal ning sattusin lugema grupi “Aarhus Internationals” seina, kus üks üliõpilane kirjutas, et otsib omale inimesi, kes kritiseeriksid kohalikku ühistranspordi võrgustikku tema koolitöö tarbeks. Mõtlesin, et miks mitte sõna sekka öelda, sest ma kasutan ju seda igapäevaselt ning mul on sageli asju, millega ma ikka rahul ei ole. Kohtumine sai kokkulepitud meie uude suurehitisse DOKK 1 – kuhu ma siiani polnud veel jalga tõstnud, sest see ei asu minu igapäevatrajektooril. Sinna on kolinud ju ka pearaamatukogu, mida ma sageli külastasin. 

Kui raamatukogu sinna kolis, muutsin ma ära oma “koduraamatukogu” – s.t. raamatukogu, kuhu mu tellitud raamatud tulevad.

Alustuseks me rääkisime bussidest ja muust sellest – kuidas ma siia sattusin, palju ma busse kasutan, rattaga sõidan, kui palju ma bussipeatusi tean ja muud sellist. Selleks kulus umbes 40 minutit. Ma suutsin muidugi mainida seda, et ma kohtun liiga harva piletikontrollidega. Sündmustest ette ruttates, siis paar tundi hiljem koju sõites, ma ju nendega kohtusin siiski ning mul kulus oma kuukaardi leidmiseks korralikult 3 minutit. Vahepeal suutsin kontroll näha mu mitmekorrapiletit, ent seda ma ju ise ei kasuta. Igatahes – ma leidsin ta sealt, kuhu ma mäletasin, et ma seda pannud ei olnud.

Peale vestlust ma mõtlesin, et kaen raamatukogus ringi ning laenutan ka mõned raamatud. Püüdsin leida omale Marian Keyes’i raamatut “The Mystery of Mercy Close” (loomulikult taani keeles), jäi mul pilk pidama ühel teisel raamatul – “Slangehvisleren”. Tegemist on raamatuga, mida ma olen omale mõelnud osta, ent nähes selle hinda, olen ma seda edasi lükanud. Miks selle raamatu omamine nii tähtis on – tegemist on ju meie Andrus Kiviräha raamatuga “Mees, kes teadis ussisõnu”. Mida ma saladuskatte all öeldes pole eesti keeles lugenud. Nüüd püüan vea parandada seda taani keeles lugeda. Lisaks sai veel üks krimi ostetud, mille lugemist ma ootan põnevusega.

Arvestades, et mul on nende kolme raamatu lugemisega üks kuu – hetkel on käsil oktoobri raamatu lugemine. Pole enam palju jäänud. Loodan homme õhtuks läbi lugeda. Ma juba tahaks väga muljeid jagada. Lisaks Marian Keyesi raamat on viies osa ning mul on läbi loetud vaid esimene. Seega – lugemiskuu on ootamas ees.

Tegelikult olen põnevil – kas ma suudan oma rekordi lüüa – 4 raamatut 7 päevaga – oma 14 päevase puhkuse jooksul.

Lisa kommentaar

