Detsembrikuu raamatuklubi

Ma olen selle teema peale mitu korda mõeldnud. Mitu korda peaaegu kirjutanud ning siis jälle ära kustutanud. Mitu korda maha laitnud, sest see on igav. Ometi, nüüd leidsin et selleks on õige aeg. Detsembrikuu teemaks valisin aastaajad. Kui ma esimest korda sellele mõtlesin, mõikus mul meelelüks eestikeelne raamat, nüüd taanikeelne ning lõpuks…

Kui ma olin teel trenni kuu kaheksandal päeval, siis käisin raamatukogust läbi, plaaniga leida sealt üks teemakohane teos. Paraku ei õnnestunud. Tuhlasin koduse raamatukogu läbi ning jõudsinjäreldusele, et mul on vaid kaks valikuvarianti – see eestikeelne ja see taanikeelne. Valisin alustuseks taanikeelse, ent ei tihka öelda, et ma ei alusta eestikeelsega. Lisaks tellisin ma raamatukogust ühe teemakohalise raamatu, ent järjekorras olen nuber kaks – seega, kes teab millal ta tuleb.

Lugesin raamatut “Frøken Smillas fornemmelse for sne” Peter Høeg. Eesti keeles ilmunud pealkirja “Preili Smilla lumetaju” all.

Kui ma alustasin raamatu lugemist, oli mul sellesse üsna raske süveneda. Mind kummitas näitlejanna hääl samanimelisest etendusest. Minu muljed etendusest on siin. Muidugi, mida aeg, edasi, seda väiksemaks jäi ka hääl etendusest.

Raamat on kirjutatud mahedamalt ning palju laiemalt kui see oli etendusest. Seal oli konkreetselt esile toodud, mida taanlased gröönlastega tegid ja mida neile õpetasid, aga raamatus oli see liin tagataustal, ent põhirõhk oli Smilla tegemistel ja isiksusel. Tema tunnetest, rõõmust ning kurvastustest. Leitud armastusest. Tema suhtumisest lastesse. Ja kõigest muust.

Loomulikult ohtlikust dektetiivitööst, mil tal tuleb korduvalt rinda pista eluohtlikke olukordadega. Ent ta pääseb neist. Eriliselt jäävad meelde seiklused laeval ning kuidas naine üritas välja selgitada sündmusi, mis on juhtunud aastate eest.

Üks isik, kelle motiivid mulle päris selgeks ei saanud, oli Mehaanik.

Til Danmark havde han hentet mig, fordi jeg var det eneste der kunne minde ham om, hvad han havde mistet. Mennesker de er forelskede, de tilbeder et fotografi. De ligger på knæ for et tørklæde de foretager en rejse for at se på en husmur. Hvad som helst der kan puste til de gløder, der både varmer og forbrænder dem.

Üks huvitavaid raamatuid viimasel ajal.

Diana luges detsembris

Lisa kommentaar

