Meie selleaastased jõulud

Enne jõule pidin vastama pidevalt küsimusele, mis ma jõulude ajal teen. Kus ma jõule pean. Kas ma sõidan Eestisse. Viiendat korda olen ma loobunud jõulude ajal Eestisse reisimast – peaasjalikult on põhjuseks see, et Kristian kaasa ei tuleks ning ma peaksin jõulud temast eemal veetma. See vast eriti tore ei ole. Teise asjana olen ma muutumas üsna ihnuskoiks, mis puudutab reisimist ning kingituste tegemist. Viimast olen ma maininud varem, kui ma agaralt kingitusi ostsin. Aga reisimise koha pealt, siis on selliste suurpühade ajaks piletitevhinnad laes ning peaasjalikult seetõttu, et teatakse, et kõik välismaal viibivad inimesed kipuvad ikka jõuluks koju. Ent tänapäeval ei ole ju jõulud enam sama tähendusega, mis aastate eest.

Mulle meeldib jälgida meie pere lapsi, kes ise teevad kingitusi. Küünlajalad, soola-pipraveskid ning esimesed joonistused, need lähevad rohkem hinge. Samas on peres teine pool, kus kingitakse esemeid ja kreeme ja muud sellist ning seda teevad alla kümneaastased lapsed. Kreemide ja muude sarnaste asjade kinkimisest ma ei saa aru. Ma kirjutasin küll oma soovide listi ühe juuksehooldusprodukti, mida ma tean, ma kasutan, aga osta näokreeme ilma, et küsiks, sellest ma ei vaimustu. Ma tahan endale seda ise osta.

Mulle meeldis Diana ettepanek kingituste osas – kingime kalendrid. Minu kingitus temale pole veel kohale jõudnud – postitasin selle esmaspäeval, kuna ma ise sain selle alles laupäeval. Vahel on häda nende kaugelt maalt tulevate pakkidega. Seal sain ka oma Belfasti kirjasõbrannale inspiratsiooni või pigem olid need tegelased kalendril, mis mind ispireerisid neid talle ostma. Tema on Muumide fänn!

Kristian sai omale hulgi uusi aluspükse, pluuse ning raamatuid – neid võis ette aimata, sest need domineerisid tema soovide lehel. Lisaks puzzle. Viimase kohapealt oli ta üllatunud, et kust õde võis seda teada, et talle puzzle meeldib kokku panna. Jah, mina kirjutasin selle tema soovidelisti tollele õele, et pakkuda variatsiooni teistele tüüpilistele kingitustele. Ma ostsin Kristianile kaks raamatut – kaka krimkat, millest ühte tahan ma kindlasti lugeda. Teine oli pes väga odava hinnaga.

Ma sel korral riideid kingituseks ei saanud. Tavaliselt on see üks kingitusi. Ei soovinud ka. Kristiani ema kudus kõigile mütsi või peapaela, meie saime lisaks ka sokid. Mulle meeldivad kootud sokid. Peaks end käsile võtma ja oma pooleli olevad sokid valmis kuduma. Käsipalli MM meestele algab umbes kolme nädala pärast, siis on tegevust. Lisaks termokruusi, kaelakee, Minioni hambaharja, tangle teezer juukseharja ja muid asju, mis ma soovisin. Kristian kinkis käekella. Talle ei meeldinud see, mille ma Belfastis odava raha eest otsin juba esimesel korral, kui seda nägi ja ma ei suutnud end viimase kolme kuu jooksul kokku võtta, et oma eelmisele kellale uut patareid osta. Aga see uus kell on ka armastus esimesest silmapilgust. Eriti ilus on armatuur.

Mulle meeldib näha, kuidas lapsed vaimustuvad saadud kingitustest. Nanna oli oma cardiganide üle hea meel, eriti selle üle, mis ma kaks ühe hinnaga ostsin ning ühe endale jätsin või endale ühe ostsin ja talle teise. Samuti kuidas lapsed vaimustuvad miskist multifilmitegelasest nii palju, et kõik soovid nendega seostuvad. Mulle meeldis Mille žest – ta sai kingituseks Minioni kirjutusbloki ja kahest harilikust pliiatsist komplekti, millest ta ühe mulle loovutas, sest ta teab kui suur fänn ma olen.

Lisaks me käisime mere ääres koertega jalutamas, veetsime tunde lõkke ääres ning sõime taani jõulutoite. Ma jõululauana eelistan taani oma – ei ole nii rasvane ning toidurikas.

Käisin kirikus. See on traditsioon, mis minu meelest jõulude juurde kuulub. Algul polnud kaasa tulijaid, ent hiljem kui küsisin lapsehoidjalt, et kas ta tahab kaasa tulla, sain temalt vastuse ja. Hiljem sunniviisiliselt tuli ka Emma kaasa – tema leeritatakse kevadel, ent enne seda peab ta teatud kordi kirikus käima – kuna aga ta oli suhteliselt vähe seda teinud, siis tuli tal kirikusse kaasa tulla.

Seekord siis sellised rahulikult jõulud – 366 päeva pärast tuleb järgmine jõuluõhtu!

Lisa kommentaar

