Therese-trioloogia

Detsembri algul sattusin ma raamatukokku, et leida raamatuklubi jaoks üht teost, mida lugeda. Ehkki mul oli kodus riiulis seismas kaks, tahtsin ma siiski lugeda ehtsat kriminulli. Paraku ei leidnud ma pisikesest piirkonnaraamatukogust pasliku raamatut ning kikkasin korraks ka läbi ilukirjanduslike-romaanide osakonnast, kus jäi mulle silma üks paks raamat Therese-trilogien Hanne-Vibeke Holsti sulest. Ma pole ammu ühe kirjanikku kolme teost ühte järge lugenud ning mõtlesin, et miks mitte. Seega vedasin selle üsna paksu raamatu endaga kaasa.

Alustasin raamatu lugemist juba jõululapäeval, olles selleks ajaks lõpetanud ka detsembrikuu raamatuklubi raamatu. Esimesel päeval pandi minu lugemisvõimekus justkui kahtluse alla, kui Dennis arvas, et ma ikka seda enam kui 1000- leheküljelist raamatut enne suve läbi ei loe. Kõik ei ole ju sellised raamatusõbrad kui mina, või Kristian, või Diana, või mitmed mu tuttavad.

Peale jõule tööle naastes võtsin ma selle suure raamat endaga kaasa. Mul on ju kombeks hommikuseid bussisõite raamatutega meeldivamaks muuta. Pealegi see aitab kaasa mobiilikasutamise vähendamisele. See on mul ju selle aasta üks plaanidest. Seega neid e-raamatuid ei tule minu lugemisvarasse nii pea. Tol esmaspäeval bussipeatuses seda paksu kolakat käes hoides ja lugedes kohtasin ma hulgaliselt imelikke pilke. Teisipäeval otsustasin ma triloogia koju jätta ning võtta lugemisele hoopis teistsuguse raamatu.

Triloogia koosneb kolmest osast: Thereses tilstand (Therese seisund), Det virkelige liv (Päriselu) ja En lykkelig kvinde (Üks õnnelik naine).

Thereses Tilstand

Kõik algab sellest, et Moskva-reporter saabub koju ning tema Moskva üheöösuhe muutub mitmeöösuhteks kodumaal ning hiljem armastuseks. Armastuseks, kus mees on domineeriv ning nõuab naiselt kõike – kokkukolimist, abielu, last, tööst loobumist. Kui naine aga keeldub, ent avastab, et ta on lapseootel lubab mees jääda beebiga koju, ent saatus tahab teisiti. Mees saab ahvatleva pakkumise telekanalilt ning Therese saadetakse lühiajalisele tööreisile Moskvasse. Seal aga satub probleemidesse, mis meenutavad kriminullides toimuvat, mis seavad ohtu ka tema raseduse.

Det virkelige liv

Teine osa jätkub sealt, kus esimene lõppes. Ootamatult saabub aga aeg sünnituseks. Meest aga pole kusagilt. Või mees on õhtusöögil ning on saanud veel ahvatlevama pakkumise – tv-kanali uudisteankru koha, mis tekitab peres palju probleeme. Kergemat tüüpi sünnitusjärgne depressioon ning palju muud. Ühel hetkel aga satub Therese jälle kriminaalse-olustikku-keerisesse ning see lisab veelgi pereprobleeme. Tema sõbranna Heidi eksmees on vang, kes põgeneb ning peksab nii Heidit kui ka tolle last, lisaks toimub ka tulistamisepisood. Õnneks lõppeb see hästi ning Heidi jõuab üle lahe oma lapse pärisisa juurde. Lisaks kõigele põgeneb Theresa oma sünnipäevapeolt sõna lausumata ning jätab mehe ja lapse koos külalistegs ning suundub oma juurte juurde.

En lykkelig kvinde

Kolmanda osa tegevus toimub pea kolm aastat hiljen. Therese on naasnud tööle ning saab pakkumise väliskähetusele, mis tema kallimale ei meeldi. Mees tahab kohe abielluda, ent kirik, mille nad valisid, on järjekord. Olles oma Budapesti lähetusest teinud saate, mis on hitt kogu maailmas, tahab ülemus veel põnevamat ja huvitavamat saadet saada. See, mis toimuma hakkab, muudab naise igapäeva elu igaveseks ning aitab tal selgusele jõuda.
Muidugi ei puudu raamatust natukene krimiõhustikku, ent see on kunstlik. Kuidagi naljakas.
Mulle meeldis tegelikult viimane osa neist enim. Võibolla just selle eneseleidmise pärast, naine läbi elas.

Keskmine hinne kogu lugemisele on 4. Oli palju head oli ka natukene mõttetuid asju.

Nüüd suundun mõneks ajaks krimimaailma.

Lisa kommentaar

