Järjekordne kiri

Eile oli järjekordne “Post a Letter” üritus, mille jaoks olin ma säästnud ühe kirja, leidnud ühe uue neiu kellele kirjutada ning ühe noormehe kirjale vaatamise.

Üritus toimus jällegi kohvikus Cafe Smageløs. Tegemist on sellise hipi ja boheemlasliku kohvikuga. Minu ühe uue lemmik kohvikuga siin linnas. Aga natukene huumorit ka – vestlesin Kristianiga mõni tund enne üritust ning ma rääkisin muljeid eelmisest korrast. Ühel hetkel tunnistasin talle, et nende Chai Latte ei olnud üldse hea. Kristian siis kostis selle peale, et Sa tellisid ju selle kohvikus Cafe Smageløs. (Smageløs tähendab tõlkes maitsetu).

Võimalik, et ma olen maininud seda, ent detsembris sattusin ma hulgalise mailide hunniku otsa, kus tunti huvi, et kas ma tahan omale uut kirjasõpra. Kolm tuli neist meesterahvastelt. Otsustasin jah öelda, sest mu eelmine Valgevenest päris sõber pole ammu kirjutanud. Ühelt sain ma kirja ning talle vastasin enne uut aastat, teine noormees on kirja teele pannud ning pole veel minuni jõudnud ning kolmas noormees…tema on omamoodi tegelane.

Nimelt sain ma temalt enne jõule kirja, mis oli 13- lehekülge pikk ning väga intensiivselt teksti täis. Teemad, mis olid puudutatud šokeerisid mind tegelikult. Ma ei osanud talle midagi vastata. Teine kiri tuli temalt vahetult enne aastavahetust. See oli natukene inimlikum, ent kirjakirjutamise kellaaeg natukene jahmatas mind. Mõtlesin, et ma siis vastan talle esmaspäeval selle ürituse raames.

Päeva jooksul tööl olles jõudsin järeldusele, et targem on alustada kirja kirjutamist sellele noormehele enne kui see üritus hakkab. Seega jalutasin läbi linna, tähendab töölt jalutasin kesklinna, ning astusin poest Søstrene Grene läbi, kust leidasin hulga materjali kirjade kirjutamiseks, otsin õhtusöögi ning seadsin end Lionis sisse tassi kakao kõrvale ja asusin seda kirjutama. Minu vastus tollele 19-leheküljelisele kirjale oli pelgalt 7-leheküljeline.

Üritusele ise jõudsin kohale varakult, pool tundi enne. Hakkasin ettevalmistama end esimeseks kirjaks ning enne kui materjalid olid valmis pandud asusin ma kirjutama. Ühel hetkel tuli üks neiu küsima, inglise keeles, et kust materjali saab, viitasin korraldajatele. Ilmselgelt pöördus ta minu poole, kuna mul oli hulk pabereid nina all.

Kui ma miskil hetkel midagi huvitavat kirja tarbeks otsisin, siis ma pisut pettusin. Seekord polnud sellist huvitavat paberivalikut kui eelmine kord. Ühesõnaga jätkasin oma materjali kasutust.

Hiljem sain ilusti oma 3 tasuta postmarki ning kirjad Inglismaale, Iirimaald ning Rootsi asusidki teele. Lisasin ka kirja USAsse teiste sekka. Olin sellega üle nädala ringi käinud – pidin sellele pühapäeval paar postmarki juurde panema, sest meil tõusid hinnad!

Ühesõnaga tavaline A post maksab 25 DDK (peaaegu 3.1€), B post 16 DDK (2€) Euroopasse. Taani siseselt on A post 19 DDK ja B post 9 DDK. Kusjuures kui eelmine kord saime üritusel saata kirjad A postiga, siis seekord oli see B post.

Huumorit veel. Facebookis oli pilt 2 kg paki saatmisest Inglismaale. Postiga maksab see 475 DDK. Kui aga Kopenhaagenist Ryanairiga (loe sulidega) lennata Londoni, maksab pilet 108 DDK. 1€ on 7.5 DDK.

Kirjapandud 5. jaanuaril

Lisa kommentaar

