Näoga mere poole

Mõne nädala eest jutustasime Raili ja Arturiga ning me jõudsime ringiga 2016 aastani. Mida küll sell aastal tähistatakse – mereaastat, Paul Kerese 100. sünniaastapäeva, palju muud. Isiklikulaadi on veel rohkem tähistamisi.

Kui ma kord novembri kuus varahommikul tööle läksin ja vaatasin mäest alla – seisin ma näoga mere poole. Kui ma kodu juurss künkal seisan, vaatan ma jällegi näoga mere poole. Kõikjal meie linnas kõrgematel kohtadel seistes vaatame me näoga mere poole. Linn on ju mere kaldal. Kas pole mitte vahva?

Mulle meeldib merevääres käia, seista näoga mere poole ning laineid kokku lugeda. Lainetes jalutada nii, et lained loksuvad kummikute vastu. See kõikumine on rahustav, väga rahustav! Ma küll elan merelinnas, elan linna lõunaosas ning tööl käin põhjaosas, ent mere ääres jõuan ma harva – paar korda kuus. Oma varasemas töökohas asus meie kontor mere ääres – siis sai oldud seal iga päev ning loetud neid laineid, vaadatud kaugusesse, nähes nii saabuvaid kui lahkuvaid laevu.

Viimati olin ma mere ääres, kui ma meie pearaamatukogus käisin. See on kindlasti toredam kevad-suvel, kui on ilma ka mere ääres vaadet nautida. Istuda raamatuga kaldal ning lugeda ja tunda end muinasjutu maailmas. Hoolimata oma merelähedusest, mulle see uus raamatukogu ei meeldi.

Kui me suvilas oleme, ei möödu kordagi, mil ma mereäärde ei jõua. Teised vahel tulevad kaasa, vahel mitte. Mulle meeldib võtta üks või natukene rohkem koeri käe otsa ning jalutada mere äärde. Veel lahedam on see, kui mul on kaamera kaasas. Suviti ma kipun pildistama ning minu käigud venivad pikaks ning teised kipuvad muretsema, mis minust sai. Midagi. Meri võlus mind.

Ja, võiks ju anda uusaastalubaduse ning käia tihedamini mere ääres, ent ma ei taha. Mere äärde tullakse siis, kui selleks tahtmine, kui selleks vajadus. Vajadus energiat ammutada, vajadus rahu leida või lihtsalt nautida hetki.

Suhted merega on meil kõigid omad, erilised. Mulle meeldub seda fantastilist mereõhku nuustuda, kui selleks on õige hetk.

Lisa kommentaar

