Amina kirjad

Nüüd te kindlasti mõtlete, et ma hakkan jälle jaurama teemal kirjad ning kaeban või kiidan Amina nimelist kirjasõpra. Eksite! Amina kirjad, mis loetud ja originaal keeles kannab pealkirja Aminas Breve on Jonas T. Bengtssoni kirjutatud raamat.

Ma lugesin kuulasin seda raamatud üsna mitu kuud. Esimest korda sattus ta mu Storyteli appi sügisel, kui olin minemas Põhja-Iirimaale. Plaan oli seda lennukis kuulata, ent hakkasin seal hoopiski raamatut lugema. Teist kordselt leidsin ma selle oma Storyteli appist umbes kuu pooleteise eest, mil tekkis väga soov raamatut kuulata, ajal mil ma tegutsen ühe või teise asja kallal, mil samal ajal füüsilist raamatut on keeruline lugeda.

Ma ei mäleta, miks see raamat mulle toona näppu jäi silma hakkas seal äppis, aga igatahes osutus see väga huvitavaks teoseks.

Raamat räägib Januse (Taanis on see nimi täitsa olemas, küll aga üks “a” vähem) loo. Tema on skisofreenik ning on haiglas veetnud neli aastat. Lugu algab sellega, et ta kirjutatakse haiglast tema soovil hea käitumise tõttu välja, ta kolib oma venna korterisse elama. Pool aastat enne kui ta välja kirjutati katkes tema kirjavahetus Aminaga. Amina on türgi päritolu tütarlaps, keda kasvatatakse muslimite kombe kohaset.

Ühel hetkel Amina enam ei kirjutanud. Tema eesmärk oli koju saades asuda Amina jälgi ajama, et teada saaks, miks ta küll otsustas kirjutamise lõpetada. Tema Amina otsingud on täis seiklusi, ohte ning kinnisidee täide viimist. Lisaks sellele ka võitlust oma haigusega ning püüda käituda korrektselt. Ka kõige tugevamal inimesel tuleb mõnikord haigusele alla vanduda.

Tunnid (kogu pikkus 6 tundi umbes) selle raamatu seltsis möödusid kiirelt ning ka kõige igavamad tegevused nagu koristamine, nõude pesemine möödusid kiiremini. Ma kahjuks ei usu, et see raamat on eesti keeles ilmunud. Aga soovitan!

2 thoughts on “Amina kirjad

  1. Oi, tundub põnev! Eesti keeles seda kahjuks ei ole jah. Aga su postitus ajas mind tõsiselt põnevile!

    1. Ja, ma hea meelega tõlgiks, kui miski kirjastusega kokkuleppele saada. See raamat pööras mu ka audioraamatuusku

Lisa kommentaar

