Unistuste tappev kasvamine

Austatud Juhan,
Aitäh kirja eest! Ma ei tea, mida kohe öelda. Sellist vastukaja polnud ma oodanud. Kõige vähem ootasin, et mees, kes mulle tänaval silma jäi ning kellest tegin ma oma uue jutu peategelase, osutub mu isaks. Väidetavalt. See tundub kui oleksin hakanud oma päriselu elama iseenda jutustuse sees.
Mul on kogu teadliku elu olnud isa – sünnitunnistuselgi on tema nimi. Emagi pole kellestki teisest rääkinud ja ma pole kordagi kahtlustanud, et tegu pole mu isaga. Ja nüüd siis selline uudis.
Ma ei tea. Sinuga kohtuda ma praegu küll ei taha. See kõik vajab seedimist ning läbimõtlemist, et kuidas see küll võimalik on.
Marta, temagi nimi on minu jaoks täiesti võõras. Leidsin ta üles seetõttu vaid, et hakkasin uurima seda tuhandete jagajate listi ning viisin Sinu perekonnanime ja tema eesnime kokku. Tundsin end sellel hetkel kui politseiuurija.
Tundub, et selleks võiksin isegi õppida. Esimeseks tööks oleks selle ootamatu uudispommi – Sina ja minu isa- lahendamine.
Vaadates Marta pilte ning enda pilte 13-aastasena, siis sarnaseid näojooni leidsin ning juuksevärvgi oli sama. Kontrolliv isa, kes ei ole lubanud tütrel kiharaid värvida, mis?
Ah ja unustasin, see on OK, et Sa siin Facebookist sellest kirjutad, sest siis on see “salajasem”. Sa pole veel sellest Martale rääkinud, või oled?
Aga, Juhan, vahest on Sul mõningaid pilte nendest seitsmest esimesest elukuust – minust ja emast ja Sinust. Kui on, julged neid jagada? Ema pole mulle kordagi näidanud pilte, kus mu isa peal on. Viimane on sellest, kui me tähistasime mu esimese kaheteistkümne kuu täitumist. Tead ju küll neid kibestunud tänapäeva naisi, kel meelel on mehed rongaisadeks tembeldada.  Vaesed nemad Eesti vabariigis.

Sinu kirja ootama jäädes,
Maria

Lisa kommentaar

