Grafomaani töötuba

Selle postituse kirjutamist olen plaaninud juba mõnd aega, ent seda õiget hetke polnud justkui olnud. Kord ootasin ühte asja ja kord teist asja. Pidin reaalselt postitama pildid ühest voltimisõhtust ning seejärel Katrinilt saadud pakist. Täna aga mõtlesin kui juba, siis juba – võtame minu lauasahtli üksipulgi läbi. Tõuke andis ka ühes kirjasõprade facebooki grupis ilmunud pilt – muidugi see varandus, millele see pilt viitab, on leidmata, ent kukalt kratsides loodan selleks leida aega homme ning tähistada vaheaja  puhkuse algust, millest esimene õhtu möödub grafomaani töötoas.

1. Voltimisõhtu

Üle-eelmisel nädalal juhtus minuga väga naljakas lugu. Mul polnud ühel hetkel enam ühelegi kirjale vastata. Tegemist oli suvepuhkusega ning kõik minu vestluspartnerid on kuhugi kadunud. Otsisin omale tegevust ning alustasin ümbrikute kaunistamisega, ent neidki polnud palju, ent suuri A5 kaarte oli mitu. Hakkasin siis neid vorpima – vaatasin Netflixist seriaali Marcella ning voltisin. Mitu tundi. Ühel hetkel said A5 valmis, siis võtsin ette tavasuuruse ning päev hiljem jätkasin ma seriaali vaatamist ja hakkasin neid ruudukujulisi voltima. 

2. Katrini saadetised

Kui ma Katrinil kevadel külas käisin, siis näitasin talle kolme kirja ning rääkisin oma grafomaaniarmastusest. Temalgi tekkis huvi ning juba järgmine päev võis leida tema kirjasõbraotsingu kuulutuse. Hiljem leidsin ma veel tema enda tehtud kirjapaberid – ning sattusin vaimustusse. Tahan ka proovida. Teades, milline paberiladu mul kodus on, siis jäi mul dequpage’ga tutvumine kaugesse tulevikku. 

Juuli algul oli mul igav ning ma mõtlesin, et miks mitte proovida samal ajal kui Kristianiga telefonis räägin. Me kasutame selleks sinihammast. Samal ajal on suhteliselt raske kirjutamisele keskenduda, seega otsisin tegevust ning leidsingi – katsetasin dequpage’i. Materjalid olin mitu nädalat varem allahindluselt ostnud.

Katrin tol päeval kui külas olin, rääkis enda ühest “tütrest”, kes kogub postmarke. Mul oli neid hulk ning ma leidsin need kokku, kellega ma enam ei kirjuta ning panin neiule teele. Mõni aeg hiljem leidsin postkastist, aga paki Katrinilt. Arvake ära, mis seal oli?


Nüüd, kui mul sünnipäev oli, siis sain Katrinilt kingituse – suuremas koguses salvrätikuid ning tema tehtud kirjapaberit, lisaks ka kleepsud ning muud põnevat.


Sellest päevast peale, kui esmakordselt dequpage’st juttu oli, olen ma ikka ostnud mõned salvrätikud. Püüan leida neid allahindlustelt või korvidest, kus on need viimase hetke pakkumised. Sealt leiab alati midagi põnevat. Muide, kui te mind külla kutsute ning pärast avastate, et kadunud on üks rohkem salvrätik, millel on huvitav pilt peal, siis süüdi olen mina, pidin selle oma kogusse lisama.


3. Surpriseboks

Nüüd läehb jutt küll kronoloogiast välja. Möödunud nädalal sattusin ma Panduro hobby’sse. Seal on aeg-ajalt surpriseboksid ja surprisebagid, mida ma ostan. Bag oli seekord natukene igav – jõuluteema, mille ma korra juba ostnud olen. Ühesõnaga mõne aja pärast saavad mult kõik kirja kirjutatuna jõulupaberil.

Selles boksis oli kõikvõimalikku kraami: pliiats, pastakas, marker, raamat teemal DIY pulmad, filtimismaterjali, t-särgi kleepse ja palju muud põnevat. Ma kahtlesin, kas osta või mitte – ostsin ja ei kahetse, eriti kuna kast oli 499kr asemel 129kr. 

4. Tellimus internetist

Tol päeval, kui ma neid ümbrikke voltisin, olin ma varem läbi käinud terve Panduro hobby kodulehe ning leidsin hulga asju -70%. Mulle sellised aled meeldivad ning ma tuuseldasin selle lehe põhjalikult läbi ning leidsin hulga asju, milld omale ka tellisin. Osad eesmärgil, et neile saab kirju kirjutada, osad aga oma järgmise projekti tarbeks. Sellest räägime siis kui see valmis on.

5. Ämbrid

Tol päeval kui tellimusel järel käisin Panduro Hobbys, hakkasid silma ämbrid, millel silt 10 asja 50dkk. Sedasi ma seal need läbi tuuseldasin ning leidsin lõpuks 11 erinevat rulli paperteipi, mõned kaunistamisvahendid, kaardid, mida saab kasutada mail tag tarbeks.

Tegelikult oli mul ka teine eesmärk. Nende juurest ostetud liimiteibi rullid tulevad alati enne lõppu välja. Kõik neli, mis ma olen ostnud täiterullidena. Pidin neid näitama, et see ei saa õige olla ning sain kohe uue rulli ning ühe uue täiterulli kaasa ning paluti tagasi tulla, kui need samamoodi käituvad. Neil endil polevat nendega veel sellist probleemi olnud.

Ma vaatan, et teibirullide pildile on eksinud ka üks, mille raamatupoest leidsin, kui ühel tellitud ingliskeelsel raamatul järel käisin.

6. Tiger

Tiger on olnud aegade algusest üks poode, kust ma olen leidnud materjali kirjade kirjutamiseks. Esimesed aastad minu jaoks peaasjalikult Tiger eksisteeriski. Sealt võis leida kõike ning vaid 10dkk asja kohta. Tänaseks on see pood igavaks läinud.

Kui ma eile ühes toredas facebooki grupis pilti nägin, valdas mind kahtlemata soov külastada Tigerit, ent täna kui ma töölt koju läksin, külastasin ma keemilist puhastust, et Kristiani jakk puhastusse saata, enam mujale ei viitsinud suunduda kui koju. Teele jäi küll üks Tiger, aga see oli väike ning nende valik pole kiita. Ehk homme läheb paremini.

Tigeri juurde mul hetkel pilti pole, ent varem on saanud osta ümbrikute voltimiseks kasutatud paberit.

7. Søstrene Grene

Tegemist on minu vaieldamatu lemmikpoega. Panduros on ehk valik suurem ning teipe on seal müügil, olen leidnud seal hulga muid asju, mida olen kasutanud. Ümbrikud, paberid, paberkotid, kleepsud ja palju muud. Viimane kord sai sealt suhteliselt vähe ostetud, ent ikkagi.

8. Supermarketid

Supermarketitestki võib leida igasugu asju, mida kasutada. Hiljuti oli Aldis hulk kleepse, mõeldud siltide järgi küll vihikute ja õpikute kaunistamiseks, ent mida kasutan neid mujal. Kui kooliaasta on, siis armastan kord kuus käis Netto spottide korvis tuhlamas, kust olen leidnud tegelikult lahedaid kleepse, teibirulle, pabereid ning muudki. Sama olen leidnud ka Faktast. Teistes ma väga pole käinud, aga eks ühes või teises kohas midagi leidub. Ma mõtlen, et varsti peab IKEAsse minema ning karpe ostma, et oma kirjavarandust hoida ja sorteerida. Praegune süsteem ei tööta väga ning sahtleidki pole mul väga palju.

9. Lühidalt

Selleks, et kirju kaunistada ja kirjutada ja huvitavamaks muuta, on tänapäeval sadu erinevaid viise. Kirjapaberit enam nii naljalt ei leia. Intenetis löövad lained prouad, kes müüvad oma tehtud disaine – ostad jpg faili ja prindid, kuis süda ihkab. 

Mulle meeldib kõike käsitsi kaunistada. Arvuti on hea vahend kirjasõprade leidmiseks, ent suhteliselt igav kirja valmisvorpimiseks.

Grafomaan tänab.

Lisa kommentaar

