Esimesed kolm

Kuna mul on täna soov kirjutada, ent ma ei suuda end kirjade ning e-kirja maailma süvendada, proovin õnne blogiga. Mitu aastat olen ma olnud liige ühes Goodreadsi lugemise väljakutsete grupis, ent mullu loobusin sellest, kuna ma teadsin, et ma ei suuda end süvendada end nendesse teemadesse ning mul on oma lugemisplaanid. Eelmisel nädalal sattusin ma Katrini kaudu ühte eestikeelsesse lugemise väljakutsete gruppi facebookis ning viimased kolm õhtut olen ma püüdnud neid raamatuid, mida ma olen valinud lugemiseks, jagada teemadesse. Kokku on seal 52+üllatus teema ning ma olen sobitanud kokku juba kolm teemat ja raamatut. Kusjuures juhuslikult.

Eile leidsin ka neljanda raamatu, ent sellest räägime järgmisel korral.

2017ndat aastat alustasin 11 raamatuga Elsebeth Egholmi sulest. Lootsin selle sarjaga lõpetada 2016, ent jõulude ja aastavahetuse paiku, polnud just lugemine minu lemmiktegevus – kõige muu jaoks oli rohkem aega. Raamat “Dødvægt” (Surmakaal) on seni viimane ilmunud teos, kus peategelaseks on ajakirjanik Dicte Svendsen ning teose tegevus on tavapärase Aarhusi asemel Vahemere saar Gozo. Dicte sattub sinna koos oma elukaaslasest fotograafi Bo ning tolle õpilastega – ootamatult kaovad Bo ja Natasha. Neiu leitakse surnuna. Miks ja kes selles süüdi on, selgub põneviku lõpus. Juttu on vene prostituutidest ning imeilusast Gozo saarest, lisaks kõigele muule.

Raamatule andsin hindeks 4 tärni, eelkõige seetõttu, et mul oli igatsus Egholmi teiste tegelaste järgi, kes koos Dictega toimetavad.

Teema #20 – Raamat, mille on Sinu kodukohas elanud või elav kirjanik. Minu hetke kodukohaks on Aarhusi linn Taanis.

Teise raamatuna lugesin ma jõulukingituseks saadud “Pobeda 1946” Ilmar Taska sulest. Teisel õhtul kirjutasin ma Dianale, et “Raamat vurab kui Pobeda”. Mulle meeldis seda lugeda – lihtne ja sorav. Mulle meeldis teema ja ülesehitus, ent ma tundsin puudust, et see läinuks sügavamale ning see raamat oleks olnud rohkem hinge minev. Raamat räägib poisist, kes tutvub Pobedaga sõitva onuga ning see toob endaga kaasa probleeme nii poisi isale, emale kui ka tädile. Viimasel on austaja teisel pool raudset riiet. Raamat oli lühike ja pealiskaudne, ent hea! Mulle meeldivad nimed ning ma väga tundsin end häirituna sellest anonüümsusest – poiss, onu, ema ja isa, samas tädil ja tema asutajal olid nimed. Miks küll?

Raamatule andsin hindeks 4 – just selle liigse anonüümsuse tõttu.

Teema #38 – Autori debüütromaan

Eile õhtul lõpetasin ma “Big Little Lies” Liane Moriarty sulest. Too raamat on kodus olnud üle kahe aasta, ent ma pole selle lugemiseni veel jõudnud. Eelmisel nädalal sain ma Runalt kirja, et Austraalias tehakse sellest seriaal ning see tuleb ekraanile 20ndal veebruaril. Enamasti tahad ju ikka raamatu enne selle ekraanile ilmumist lugeda. Kui ma täna raamatu pilti googeldasin, leidsin ka viite seriaalile ning nähes peaosalisi, oli kohe soov omale ka HBO hankida. Vast ikka siis, kui kõik osad on ekraanil olnud – siis saab tasuta – esimene kuu on ju proovikuu.

Mulle meeldis see raamat nagu ka teinegi teos Liane Moriarty sulest ning ma ootan põnevusega SMSi oma raamatupoest, et ka viimased kolm LM raamatud oma riiulisse saada. Hull, eks?!

Raamat räägib kolmest emast, kelle lapsed alustavad kooliteed Pirriwee kooli lasteaias ning mismoodi nad omavahel seotud on. Kaks ema neist käivad koos kõndimas, üks neist on ema kaksikutele, teine klassi norija ema. Kolmas ema üritab probleemi omal kummalisel moel lahendada – hulk suhteid ja hulk lapsi. Kõik lõppeb mõrvaga või vast algab mõrvaga – kes ja miks – see selgub siiski alles raamatu lõppus. 

Liane Moriarty on leidnud omanäolise stiili, kus ühendab mitu head kirjandusstiili ja tüüpi.

Raamatule andsin hinde 5.

Teema #37 Raamat, mille tegevus toimub suurlinnas – Sydney.

Lisa kommentaar

