Team Estonia

Viimasel kahel päeval on olnud minu kasutuses üsna palju eesti keelt, suulist eesti keelt. Kui eile tundus see üsna naturaalne ja loomulik, siis täna oli see üsna kummaline.

Mõne nädala eest kirjutas mulle Eesti saatkonna töötaja Kopenhaagenist ja uuris eestlaste kokkusaamiste ja ettevõtmiste kohta Aarhusis. Eesti suursaadik Taanis Märt Volmer oli teel Aarhusi, et külastada kultuuripealinna avatseremooniat. Nüüd kuus aastat hiljem saan öelda, et olen elanud kahes kultuuripealinnas ning mõlema ürituse juures olen olnud vabatahtlik.

Suursaadik soovis kohtuda siinsete eestlastega ning minul kui ühel (aktiivsemal) kohalikul oli au aidata kaasa koha leidmiseks, kus üritust pidada. Teate ju küll seda, et harjumusena pakutakse kohta, kus oleme harjunud kohtuma ning ma seetõttu ühe võimalusena pakkusin The Golden Lionit. Lisaks paar teist kohta ka, aga saatkonna töötaja arvas, et TGL sobib. Pealegi kohtuvad leedukad seal kord kvartalis, ega eestlased kehvemad olla ei saa.

Eesti lipud ja muud toredad jutud jäävad meelde sellest õhtust. Kahjuks pildimaterjali ei ole, ent kindlasti uued ja põnevad kontaktid ning lootus, et siin saab varsti toimuma veel selliseid üritusi.

Täna aga veetsin ma päeva kergejõustikuhallis. Kui ma kohtunike-planeerijaga kirjutasin, oli jutuks, et täna olen ma kaugushüppes ning homme jooksus, siis leidsin end üllatuslikult nimekirjas kui starter-recaller. Ja veel suurema naeratuse tõi suule see kui ma nägin, kes mu partner-in-crime on – Dennis! Ühesõnaga kaks eestlast ning loomulikult me räägime eesti keeles omavahel, nii et kõrvalt vaatajatel oli üsna raske aimu saada, millest jutt on. 

Tegelikult päris mitmed kohtunikud teavad, et ma Eestist olen. Täna Jacob (fotofinish) ütles, et jah, Dennis, kellega Sa koos kohtunik oled, räägib eesti keelt. Me olime Dennisega varem kohtunud – DMil.

Endiselt olen ma üllatunud, et osad inimesed mäletavad mu nime peale esimest korda või lausa mitut kuud. See on nii vahva tunne!

Vahel on hea mõelda, et ma olen eestlane välisriigis – selles on nii palju positiivsust (ja vahel ka negatiivsust). Ja olla ühe väikese rahvuse esindaja on hoopis teine kui olla ühe suure rahvuse esindaja.

Lisa kommentaar

