Viis nippi võõrkeele õppimiseks

Kui ma mõne päeva eest ühelt taanlannalt abi palusin oma motivatsioonikirja lugemiseks oli ta rõõmsalt nõus. Mõni aeg hiljem teatas, et minu keeleoskusel pole midagi viga ning vead, mida ma teen, kipuvad olema üsna tavalised taanlaste keskel.

Ma olen viimase viie aasta jooksul korduvalt mõelnud minna taani keelt õppima mõnele õhtukursusele. Siin on need üsna populaarsed ka taanlaste endi seas ning need on tasuta. Lisaks taani keele saab ka matemaatikat tasuta õppima. Eelmisel nädalal registreerisin end taani keele kaugõppesse, ent ma pole neilt veel tagasisidet saanud.

Arutasime tolle taanlannaga, et lugemine tähendab üsna palju keeleõppe juures ning minu lugemisarmastus tuleb ainult kasuks. Minu viis igapäeva nippi:

  • Loe sõnaraamatu abil – mul pole küll kotis kaasas sõnaraamatut, ent ma kirjutan suht sageli üles sõnad, mida ma ei tea. Vahel kasutan Kristianit nende tähenduse õppimiseks, teinekord üht taanikeelset sõnaraamatut. Ingliskeelsete raamatute puhul on mu lemmikuks enet-animato-ee või Cambridge dictionary veebist.
  • Topeltlugemine – see on üsna raske ülesanne, sest eestikeeles ei ole just lihtne Taani populaarseid raamatuid hankida ning eriti välismaal olles. Seega ma väga seda variant ei harrasta, ent see on üsna kasulik.
  • Koomiksid – minu esimesed raamatud oli koomiksid ning nendest kasvasin ma üsna ruttu välja. Need muutusid lihtsaks ja üsna ühekarvaliseks.
  • Heliraamatud – Vanemat kirjandust loen ma üsna sageli kuulates raamatut ja lugedes samal ajal. Pigem seetõttu, et ma ei suuda end süvendada raamatusse või lihtsalt see raamat on lõputu. Üks sellistest oli “Sõda ja Rahu” Tolstoj’lt.
  • Loe kohandatud versioone – keeltekoolis oli meil neid üks jagu, ent need olid alati väga üheteemalised ning ma üsna ruttu tahtsin purssida neid raskemaid raamatuid ning lugesin üsna ruttu lasteraamatuid ning sealt edasi täiskasvanute omi. Täna loen kõike läbisegi.
Lisa kommentaar

