Jooksma!

Viimased kaks kuud olen ma rassinud Zumba trennis koos tütarlapsega. Meie kohtusime, et ühiselt treenida ja kuna väljas oli külm, otsustasime, et alustame siseruumidest ja leidsime ühiselt, et see võiks olla Zumba. Toona oli juttu, et kui ilmad väljas soojemaks lähevad, siis otsime papud välja ja alustame metsade vahel lidumisega. Vahepeal on mul olnud küll paus, ent eesmärk, alustada jooksmisega pärast lihavõtteid, on endiselt siht.

Täna öösel lesisin unetult tükk aega voodil. Mitmel korral mõtlesin, et võtan raamatu, raamatupadja ja lähen elutuppa raamatut lugema, ent kell oli umbes kaks-kolm öösel. Lihtsalt oli füüsilisest tegevusest puudus, millega mu keha harjunud on.

Igapäevaselt sõtkun ma pedaale 16 kilomeetrit (linna ja koju), teisipäeviti käin Zumbas. Viimase kahe nädala jooksul olen aga nädal aega päikese all peesitanud, ilma, et ma oleks palju liikunud. Parim viis puhkamiseks! Seekord siis neljandat päeva lihavõtteid, pole hullu, homme on õnneks viimane ja viies.

Öösel mõtlesin, et kui ilm hoiab end, siis otsin oma spordiriided ja lähen teen väikese ringi. Kristian vaatab nagunii vormelite ringikimamist. Hetkel küll on enesetunne, et ei tasu vist, sest see öökulliks olemine on oma jälje jätnud. Järgmine siht on neljapäev.

Ma lugesin täna ühe naisterahva soovitusi jooksmiseks. Tema rääkis rohkem kui materiaalsest poolest. Mina aga algaja jooksjana mõtlen hoopis muust (juhuslikus järjekorras):

  • Alustama peaks tasa ja targu, mitte liialt kiirustades. Tee pause ning oluline on, et kui tunned, et enam ei jaksa, ei jää sa seisma, vaid kõnnid. Ma esimestel kordadel (varasematel aastatel) proovisin meetodit: 2 min jooksu 3 kõndimist, hiljem muutus see 3:2, 3:1 ja jooks ilma pausideta. Esimesed korrad olid umbes 15 minutit.
  • Unusta mõtlemine distantsile, palju läbid, proovi nautida hetke ja ja õpi jooksmist nautima.
  • Võid seada eesmärke. Minul on see 7. mail toimuv: http://www.wingsforlifeworldrun.com/dk/en/ ning selleks ei pea ma otsima muud jooksurada kui enda oma. Mul on hea lihtne minna klubi juurde.
  • Kui tahad seltskonda, siis otsi mõni sõber või tasuta klubi.
  • Ära unusta vedelikku. Kindlasti tundub pudel käes jooksmine kummaline, ent ühest lonksust veest ammutub energiat. Samas, kui tead, et sa jooksed ringe samal rajal, võid omale pudeli jätta sinna ning teha 2 minutiline paus ja üks ring.
  • Vali pehme pinnas. Tegelikult on vaid 10 % maailma inimestest disainitud jooksma. Ma välistan asfaltil jooksmise juba eos. Ma tean, et ma tunnen seda läbi jalatsite, ehkki mul on tallad ning mu papud on vetruvtaldadega, seoses minu tundlikkusega. Ma alustuseks valin alati lähedal asuva jalgpalliväljaku või metsa. Krossijooksmine on lahe!
  • Riietus olgu mugav. Ma eelistan elastseid jooksupükse ning õhuaukudega t-särki, lisaks pikk käis peal kui on jahedam, muidu vaid t-särk ja lühikesed püksid.
  • Muusika see on hea lahendus, ent mul on jälle alati tekkinud mõte, et ma tean, et see laul on nii pikk ja ma olen läbinud selle maa. Tempo osas pole ma alati rahul sel juhul. Ma eelistan kas ilma või siis kuulan audioraamatut.
  • Alati minna mõttega – ma tahan- mitte kunagi, ma pean 🙂

Ma arvan, et siin on veel hulk ideid, mida lisada.

One thought on “Jooksma!

Lisa kommentaar

