Orm Punane

Juunikuu on täies jõus ja samamoodi toimetamisi – hommikust õhtuni leiab tegevust. Kui hommikupoolikud mööduvad kirjutades ja mõteldes, siis õhtupoolikud vabatahtlikku tegevust tehes, sageli.

Mais seiklesin ma Ormi reisil. Nädala hiljem käisin kaemas aga Punase Ormi (Røde Orm) ilusat ja värvikirevat pulma. Tegemist on ajaloo suurima vabaõhuetendusega, mille taga on Det Kgl. Teater (Kuninglik teater). Sel aastal on etendus Moesgaardi muuseumi juures Aarhusis, tuleval aastal aga etendub see Zealandil.

Etendus baseerub katkendil raamatust Orm Punane, mille autoriks on rootsi kirjanik Frans G. Bengtsson. Ma käisin seda vaatamad eel-esietendusel ja emotsioonid oli lihtsalt nii positiivsed. Mulle meeldisid efektid – nii muusikalised, kui ka kujunduslikud. Tegu oli pigem modernsete vikingitega, kui vaadata riietust, ent sisu oli siiski üsna raamatu lähedane.

orm1Ormi tulek lavale on omanäoline. Selleks on kasutatud ära Moesgaardi muuseumi katus, mis on langev ja kaetud muruga. Sealt tuleb seilav Orm Punane ja saabub Taani, Jellingesse. Siit leiab ta armastuse kuningatütre näol. Kuidas noored end leiavad ja taaskohtuvad, ongi etenduse eesmärk ning loomulikult lõpeb kõik õnnelikult ja noored peavad pulmi.

Etendusele sõitsin ma rattaga, sest teades, et ühistranspordi oleme me kui silgud tünnis. Etendusele mahub korraga 3000 inimest ning sel hetkel polnud lisabusse. Pealegi südaööl sai koju ainult rattal kesklinnast, miks siis mitte juba otse. Mul oli ju reaalselt 10 kilomeetrit, esimesed kolm olid käänulised, viimased 7 otse – seega ma jõudsin koju tunduvalt varem. Pealegi olin valgustatud jalgratta teel.orm2

Tegelikult helistas mulle peaproovi päeval Ulla. Uuris, et kas mul on mahti olla sel õhtul vabatahtlik ning vastutada publiku turvalisuse eest ning kontrollida pileteid. Kuna ma olin just tõvevoodist tõusmas, siis ma arvasin, et kuue tunnine vahetus on liiga pikk. Pealegi olin ma selles projektis vabatahtlikuks olemisest loobunud, sest see nõudis liigselt tunde ja mul ei olnud võimalust – juuni oli lihtsalt nii ürituste rohke. 

Ent vabatahtlikuna ma siiski Punasele Ormile jõudsin. Tekkis sellele nn.. SOS-nimekiri, ellele helistada, kui keegi haigeks jääb. Mõtlesin, et võtan seal paar vahetust ehk selle 5 nädala jooksul. Reaalselt, ei möödunud palju etendusi, kui Julia helistas, ning abi palus.

orm3Tegu oli teisipäevaga ning mul oli üsna kiire – olin just terveks saanud, ametlikult, ning samal õhtul oli Zumba. See tundus üsna keeruline korraks, ent kõik oli võimalik.

Olin kohal nagu pidin. Ja meile tutvustati turvanõuded. Ühel hetkel sain walki-talki omale pihku, et näe, see on sulle. Mul tuli seda kasutada mitmel juhul – kahel kuna piletitega oli probleeme ning inimesed keeldusid minemast piletimüüki ning kolmas kord oli kui üks inimesel jäi toit kurku, ent õnneks sai ta kohe abi.

Etenduse vaheajal tulid inimesed minu juurde, kuna nad olid kaotanud ühe või teise Asja tribüüni alla. Üks neiu kaotas kinga, üks eakas aga kargu. Veepudelid ning joogikruusid, olid ka üsna sagedased kukkujad.

orm4Etenduse ajal olime me aga lava taga, sest kui midagi juhtus, pidime me olema oma positsioonidel, ning valmis vastutama ja rahvast juhendama lähima väljapääsuni. Meil oli üsna lõbus, sest näitlejad tulid meiega nalja viskama, me vestlesime omavahel. Tegelikult on see lahe, et kõik käib nii ühtse perena. Üks hetk tuli grupp näitlejaid lavalt maha ning nad tulid meie juurde ning visasid viit, teised surusid kätt ning me kindlasti saanud ka kallistused, kui me tahtnuks. Tuju oli hea! Tol õhtul sain ma autoga koju, sest üks teine vabatahtlik elas siin kandis. Lisaks sai ta mu ratta ka kaasa võtta. Mul polnud midagi ka koju sõtkumise vastu. Emotsioonid olid laes ning teekond üsna lihtne, vaid üks küngas ning see ka kilomeeter enne kodu.

Kui mul oli eelnevalt sinine särk, siis nüüd on ka roosa. Lisaks sain ka oranzi jakki. Tol õhtul oli see suuruses 2XXL, meeste oma. Paar päeva hiljem sain selle vahetatud ilusti M suuruse vastu.  

orm5Ma sain endaga kaasa ka sellise vahva karbi, mis sisaldab erinevaid Vikingi toite. See oli üsna maitsev, ent mõeldes oma dieedile, jagasin selle mitmesse ossa. Tean, et järgmine kord ma sellest siiski loobun.

Selles oli juust rosinate ja mandlitega, kakaopudding rabarberiga, kartul kummalises kastmes, Leib, saiakesed ning liha kruubi ka kapsaga.

Vikingi tunne tekib etendusel küll!

Mul õnnestus saada kaks piletit etendusele ning ma kasutan neid 29ndal juunil, mil ma lähen sinna koos eestlanna Liisaga 🙂

 

 

Lisa kommentaar

