Palju Õnne – Ekiden gennemført!

Olen uhke oma järjekordse puust medali üle

Jaanuari alguses küsis ma Dittelt, kas klubil ei ole plaanis mõnda toredat challenge’i kavas. Ei olnud. Samas võisin ma mõne välja pakkuda, kui mul mõni meelel või keelel mõlgub. Mõlkus – EKIDEN – vastasin kohe. Seal oli meil natukene erinev arusaam EKIDENist – kas see oli kuue või üheksa mehe jooks. Mõlemad variandid on toimivad, ent Euroopas on pigem tuntud EKIDEN kuue võistleja teatejooksuna.

Mõni päev hiljem kirjutas Ditte, et EKIDEN läheb käiku! Lahe! Ma mõtlesin küll, et võiksime leida ikkagi tiimi oma jooksukooli liikmete seast, ent keegi vedu ei võtnud. Ma jooksin ise umbes 40 kilomeetrit nädalas – ah, see on kuketegu! Panin end kirja jaanuari eelviimasel nädalal, olles võitlemas valudega säärtelihastes. Paar päeva hiljem kirjutasin ma füsioterapeudile, kellega kohtusime poolteist nädalat hiljem – õigupärast pidin vaid sisetaldu testima, ent esimene testjooks, lõppes valudes ning bussiga koju sõites.

Mul polnud tahtmist joosta, sest valu oli hirmuäratav. Kirjutasin füsioterapeudile. Leppisime uue aja kokku. Sain uued tallad ning esimesed ringid ümber Ceres Arena, kusjuures ühes jalatsis polnud talda, oli erinevust tunda. Tuli käsk jooksma minna päev hiljem, valisin lühikese distantsi. Paar päeva hiljem jooksin lühemalt ja kiiremini – endalegi üllatuseks! Ja päev hiljem veelgi kiirem! Paus oli kasuks tulnud, ent ma siiski jooksin vaid lühikest distantsi.

Esmaspäeval jooksin ma kõheldes 10 km – kas ma suudan joosta või mitte, või aeglaselt ma selle jooksen – jooksin nn. poolmaratoni ülemises tempos. Kohtusin jooksujärgselt ka Pederiga, kes ütles, et ma jooksen liiga kiiresti, peaksin natukene aeglasemalt jooksma. Valisin kaks 5 km etappi jooksmise asemel kõndida (seejuures ühe koos sõbrannaga, kes lubas enne jooksu mannamäed kokku), 10 kilomeetri jooksin ma natukene aeglasemalt ning 7.2 km üllatavalt kiiresti – poleks ma künkaid valinud, olnuks see veel kiiremini läbitud.

Aga ma olin õnnelik – ma oleks veel õnnelikum olnud, kui ma läbinuks need kaks viie kilomeetrist distantsi joostes. Varsti proovin ma jälle – sest see on tegelikult hea vaheldus tavapärasele jooksutreeningule.

Mu jalad kipuvad juba homme jooksma – kes teab, kas ma jooksen, või ma ootan teisipäevani.

Posted in U

Skriv et svar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.